Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Nowy Jedwabny Szlak. Chiny chcą transportować towary przez Polskę, PKP Cargo podpisało memorandum

16
Podziel się:

Do 2026 roku przepustowość tego największego suchego portu w Europie ma wzrosnąć czterokrotnie dzięki inwestycjom PKP cargo i PKP Polskich Linii Kolejowych.

Na pewno skorzysta na tym nie tylko PKP cargo,  ale cała nasza gospodarka - mówi prezes spółki..
Na pewno skorzysta na tym nie tylko PKP cargo, ale cała nasza gospodarka - mówi prezes spółki.. (materiały prasowe PKP Cargo)
bETXvvsR

Chiny są zainteresowane zwiększaniem przewozów towarów do Unii Europejskiej przy wykorzystaniu stacji przeładunkowej Małaszewicze przy granicy z Białorusią. Polska ma być ważnym elementem Nowego Jedwabnego Szlaku.

Rozszerzenie współpracy z PKP Cargo zakłada memorandum, jakie władze chińskiego miasta Zhengzhou podpisały z polską spółką. Dziesięciomilionowe Zhengzhou, stolica prowincji Henan, to początek Nowego Jedwabnego Szlaku.

W Zhengzhou początek ma jeden ze strumieni pociągów towarowych, które z Chin, przez Kazachstan, Rosję i Białoruś są kierowane do Polski i dalej do innych państw europejskich.

bETXvvsT
Zobacz także: Wideo:Nowy Jedwabny Szlak to dla PKP Cargo szansa, z której chcemy maksymalnie skorzystać

Sygnatariusze dokumentu zobowiązali się m.in. do "promowania międzynarodowej współpracy logistycznej i łańcuchów dostaw w ramach polityki regionalnej Chiny-UE". W ślad za memorandum mają pójść kolejne porozumienia, które będą dotyczyć już konkretnych obszarów współpracy Zhengzhou i PKP Cargo".

Do 2026 roku przepustowość tego największego suchego portu w Europie ma wzrosnąć czterokrotnie dzięki inwestycjom PKP cargo i PKP Polskich Linii Kolejowych.

bETXvvsZ

- Chińczycy nie kryli zadowolenia, słysząc takie informacje, gdyż dla nich Małaszewicze i współpraca z PKP Cargo mają fundamentalne znaczenie w rozwijaniu Nowego Jedwabnego Szlaku - mówi prezes PKP Cargo Centrum Logistyczne Małaszewicze Jacek Rutkowski. - Już jesteśmy dużym hubem logistycznym, a nasz potencjał będzie jeszcze większy - podkreśla.

Prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz deklaruje, że obecny zarząd traktuje współpracę z Chinami jako jeden z najważniejszych strategicznych kierunków rozwoju spółki. - Chcemy być głównym centrum logistycznym w UE, wykorzystując nasze dogodne położenie na Nowym Jedwabnym Szlaku. Na pewno skorzysta na tym nie tylko PKP Cargo, nie tylko polska kolej, ale cała nasza gospodarka - podkreśla.

- Podczas konferencji i potem w ramach dwustronnych rozmów z chińskimi przedsiębiorcami, skutecznie przekonywaliśmy naszych partnerów, że Małaszewicze w żadnym wypadku nie mogą być nazywane "wąskim gardłem" na Nowym Jedwabnym Szlaku - mówi Andrzej Banucha z biura promocji PKP Cargo.

- W ubiegłym roku były co prawda pewne opóźnienia w przejazdach pociągów przez Polskę, ale wynikały one z prac remontowych na polskich torach. Te kłopoty już się skończyły, a w samych Małaszewiczach mamy do czynienia nawet z taką sytuacją, że terminal dysponuje 40 proc. wolnych mocy przerobowych, co oznacza, że można odprawić tu każdego dnia przynajmniej o 3-4 pociągi więcej - podkreśla Banucha.

bETXvvta

PKP Cargo podkreśla w komunikacie, że "chińscy przedsiębiorcy z zainteresowaniem słuchali informacji o nowych przepisach prawnych, które wprowadziły na terenie całej Polski możliwość skorzystania z ulg podatkowych i innych zachęt stosowanych do tej pory tylko na wydzielonych terenach specjalnych stref ekonomicznych". "To otwiera szansę przyciągania do Polski także chińskiego kapitału, który chętnie inwestuje w UE" - podkreślono.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

bETXvvtu
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(16)
Oczy
3 lata temu
Piekne zdjecie dobrano do zobrazowania "jedwabnego szlaku" - CZOLGI! :-)
Skurcz w łydc...
3 lata temu
Warsewicz wybawca kolei!
jak??
3 lata temu
Najwiekszy partner handlowy Niemiec?...Chiny Mamy szanse na szybki rozwoj, oby tego nikt nie zaprzepascil.
bETXvvtv
???
3 lata temu
Ciekawe, za ile Chińczyki będą WYKORZYSTYWAĆ stację w Małaszewiczach. Jeszcze bardziej ciekawym jest, czy pana redaktora może ktoś WYKORZYSTAŁ, jeżeli piszesz pan o wykorzystaniu...
Jamicz
3 lata temu
Polska powinna wprowadzić cła na chińskie barachła...