Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|

Inwestycje na kolei. W 2020 r. ruszy przebudowa linii kolejowej z Warszawy do Otwocka

2
Podziel się:

PKP PLK poinformowały w piątek o ogłoszeniu przetargu na modernizację warszawskiego odcinka linii kolejowej numer 7. Przebudowa linii aglomeracyjnej między Warszawą a Otwockiem rozpocznie się w 2020 r. Koszt inwestycji wyniesie ponad 630 mln zł.

Inwestycje na kolei. W 2020 r. ruszy przebudowa linii kolejowej z Warszawy do Otwocka
(EAST NEWS)

Jak podały PKP PLK, w związku z modernizacją warszawskiego odcinka linii kolejowej numer 7 między Warszawą a Otwockiem powstanie nowy przystanek Warszawa Wiatraczna.

"Przebudowanych zostanie 11 kolejnych stacji, m.in. Warszawa Olszynka Grochowska, Warszawa Anin, Warszawa Międzylesie, Warszawa Radość, Józefów i Michalin. Każdy z obiektów będzie wyposażony w ławki, funkcjonalne oświetlenie i nowoczesny system informacji pasażerskiej. Wszystkie perony będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych" - czytamy w komunikacie.

PKP PLK podały, że przebudowane będą też tory, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. "Wzrośnie bezpieczeństwo podróżnych i kierowców dzięki modernizacji przejazdów kolejowo - drogowych. Część z nich zastąpiona zostanie tunelami i wiaduktami. Między Warszawą a Otwockiem dobudowany zostanie trzeci tor, który zwiększy przepustowość linii" - poinformowano w komunikacie.

Spółka zapowiedziała, że po zakończeniu prac pociągi dalekobieżne trasę tę będą pokonywać z prędkością do 160 km/h, a podmiejskie i aglomeracyjne - 120 km/h.

Modernizacja będzie ostatnim etapem inwestycji na trasie nr 7 Warszawa - Lublin o długości ponad 170 km. Całkowity koszt robót wyniesie prawie 4 mld zł. Prace związane z remontem odcinka między Otwockiem a Lublinem rozpoczną się w połowie tego roku.

Na początku stycznia NIK opublikowała wyniki kontroli programu inwestycyjnego PKP PLK z lat 2011-2015.

NIK badała, czy Wieloletni Program Inwestycji Kolejowych, uchwalony przez Radę Ministrów w 2011 roku, a także jego kolejne zmiany, były prawidłowo przygotowane i realizowane. Oceniono m.in. ministra właściwego ds. transportu w zakresie przygotowania Programu, PKP PLK oraz działające w ramach tej spółki Centrum Realizacji Inwestycji (CRI).

Jak napisano w raporcie, "do końca 2015 r. nie zakończono niemal połowy ze 153 projektów ujętych w programie i nie wykorzystano ponad 11,3 mld zł zaplanowanych w 2011 r. ze środków unijnych na infrastrukturę kolejową". Według kontrolerów NIK pieniądze te "pozwoliłyby na zmodernizowanie ok. 1650 km linii kolejowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą".

"Miliardy złotych wydane w tym czasie na modernizację oraz budowę linii i stacji kolejowych poprawiły ich stan techniczny, jednak dla pasażerów niewiele się zmieniło - pociągi nadal nie rozwijają dużych prędkości na trasach" - napisała NIK.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(2)
Polak
7 lat temu
wliczajac koszty jakie zakladaja to proponuje zaprosic chinczykow i postawia nam calkiem nowa siec kolejowa, magnetyczna i szybsza, sprawniejsza itp za mniejsze pieniadze bo jak widac u nas wszystko musi kosztowac tyle ze inni potrafia zrobic nowsze i lepsze. czy zawsze musimy wliczac lapowki i koszty urzednikow w koszty ?? wedle tego myslenia wszystko u nas zawsze bedzie mierne i zbyt kosztowne aby zmodernizowac nasz kraj do naprawde wysokiego poziomu. a pomyslec ze mamy wszelkie zaplecze .
pasazer
7 lat temu
rozumiem przebudowę przystanków bo te co są teraz wyglądają jak z lat 50 ale zastanawia mnie po co do Otwocka 3 tor to jakiś przekręt i tak skm kursują co 0,5h raz na 1h kursuje km pociągów dalekobieżnych i towarowych nie widuje ta linia wogóle nie jest obciążona śmiech na sali 3 tor komuś widocznie przy okazji dają zarobić nie mówiąc, że od 6 lat były remonty torów