Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PKP do zmiany. Nowak stawia zadania

0
Podziel się:

Sławomir Nowak twierdzi, że najbardziej kosztowny będzie program wymiany taboru.

PKP do zmiany. Nowak stawia zadania
(Stanisław Kowalczuk/East News)

Wymiana taboru, rewitalizacja linii, wymiana rozjazdów i zwrotnic oraz automatyzacja niestrzeżonych przejazdów kolejowych - to cztery główne zadania, które stawia przed polskimi kolejami minister transportu budownictwa i gospodarki morskiej.

Sławomir Nowak z Platformy Obywatelskiej mówił w Programie Pierwszym Polskiego Radia, że najbardziej kosztowny będzie program wymiany taboru.

_ - Najdroższy będzie ten program taborowy, bo to jest parę miliardów złotych w sumie, ale też parę miliardów włożonych w polską gospodarkę. Ja wierzę, że na polskim rynku takie duże zlecenie zostałoby skuteczne zaabsorbowane, modernizacja kilkuset wagonów i zakup czterdziestu elektrycznych zespołów trakcyjnych do 160 km/h, takich już nowoczesnych bardzo, zespolonych pociągów - no to jest duże zamówienie dla naszego rynku. Z jednej strony będzie ciężko znaleźć te pieniądze, ale myślę, że jakoś je wydysponujemy z rynku może trochę dzięki pomocy budżetu państwa _ - powiedział Nowak.

POSŁUCHAJ MINISTRA NOWAKA:

Zdaniem ministra najłatwiej będzie zrealizować program wymiany rozjazdów i zwrotnic. Sławomir Nowak zapowiada też przekształcenie kilkunastu tysięcy niestrzeżonych przejazdów kolejowych w bezpieczne, w pełni zautomatyzowane. Polityk PO liczy, że na modernizację polskich kolei uda się pozyskać środki z Unii Europejskiej.

- _ Jeżeli komisja zgodzi się na ten program taborowy, przejazdowy, rozjazdowy i rewitalizacyjny, to z górką wykorzystamy środki unijne, naprawdę tutaj nie będzie obawy. Tylko będę namawiał komisję i liczę na to, że dla Komisji Europejskiej również ważne jest to, aby Polska wydała pieniądze na kolej, to Komisja zgodzi się na zmianę programu operacyjnego i wydatkowanie środków na te cele, o których mówiłem _ - powiedział minister.

POSŁUCHAJ MINISTRA TRANSPORTU:

Ważnym problemem jest też, zdaniem ministra, skuteczne zarządzanie długiem Polskich Kolei Państwowych. Zadłużenie grupy sięga czterech i pół miliarda złotych.

O PKP czytaj więcej w Money.pl
Wstrząsające liczby. Tego nie wiesz o polskiej kolei Przed wojną między dużymi polskimi miastami jeździło się nawet dwa razy szybciej.
Finansiści zlikwidują PKP? Czystki Nowaka _ Koniec kadencji ministra, będzie oznaczał przygotowania do gaszenia światła w kolejowym molochu _ - mówią specjaliści.
Stracimy pięc miliardów? Bruksela nie ustąpi Komisarze twardo o naszych żądaniach w sprawie pieniędzy na kolej: _ Nie będzie żadnych przesunięć na drogi _. Sławomir Nowak obiecuje, że nie stracimy ani centa.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)