Sprzedaż detaliczna w październiku 2009 roku wzrosła o 2,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2008 roku, po wzroście o 2,5 proc. we wrześniu 2009 roku. W skali miesiąca sprzedaż wzrosła o 3,9 procent.
Najmocniej wzrosła sprzedaż obuwia i odzieży - o 25 proc. w skali roku oraz leków i kosmetyków - o 17 procent.
Największy spadek - o 9,2 proc. - zanotowano w dziale _ meble, AGD i RTV _.
Ekonomiści ankietowani przez PAP szacowali, że sprzedaż detaliczna w październiku w skali roku wzrosła średnio o 2,7 proc., a w porównaniu do września miała być wyższa o 3,7 procent.
Sprzedaż detaliczna w październiku 2009 roku | ||||
---|---|---|---|---|
X 2009 | IX 2009 | |||
X 2008 | IX 2009 | IX 2008 | VIII 2009 | |
ogółem | 2,1 | 3,9 | 2,5 | -0,7 |
pojazdy mechaniczne | -3,0 | 9,2 | -2,4 | 20,1 |
paliwa | -3,5 | 2,1 | -6,2 | -5,5 |
żywność, napoje, wyroby tytoniowe | 9,2 | 5,1 | 7,9 | -5,1 |
pozostała sprzedaż w niewyspecjalizowanych sklepach | 16,2 | 8,1 | 17,5 | -6,8 |
leki, kosmetyki | 17,0 | 6,5 | 19,0 | 5,3 |
odzież, obuwie | 25,1 | 32,3 | 4,1 | 0,9 |
meble, AGD, RTV | -9,2 | 1,7 | -7,4 | -1,1 |
prasa, książki | 4,8 | -1,8 | 1,2 | -3,5 |
pozostałe | -9,4 | -5,9 | 4,0 | 5,7 |
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło: