Notowania

media
31.10.2018 14:01

Prezes TVP spotkał się z przedstawicielami Nielsena. Chodzi o kontrolę pomiaru oglądalności

Prezes TVP Jacek Kurski spotkał się w poniedziałek z kierownictwem firmy Nielsen. Do siedziby Telewizji Polskiej zaprosił Roberto Pedriettiego, Vittorio Salę oraz Kimona Zorbasa, by rozmawiać o audycie badań prowadzonych przez Nielsena. O spotkaniu poinformowała TVP.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta)
W poniedziałek prezes TVP Jacek Kurski gościł u siebie przedstawicieli firmy Nielsen, odpowiedzialnej za pomiary oglądalności kanałów m. in. Telewizji Polskiej

Prezes TVP Jacek Kurski spotkał się z kierownictwem firmy Nielsen, by rozmawiać o przyspieszeniu audytu prowadzonych przez tę firmę badań oglądalności.

"Spotkanie miało na celu wyjście z kryzysu związanego m.in. z przedłużającymi się działaniami przygotowawczymi do przeprowadzenia audytu badania telemetrycznego, zleconego przez TVP w sierpniu br." - czytamy we wspólnym komunikacie, wydanym przez uczestników rozmów, do których doszło w poniedziałek.

W sierpniu Jacek Kurski poinformował, że Telewizja Polska wybrała audytora, który ma przeprowadzić kontrolę pomiaru Nielsena. Ma nim być firma Sadren.

To wzbudziło sporo kontrowersji i wątpliwości po stronie Nielsena. Sadren ma bowiem swoją siedzibę w nieruchomości, której właścicielem jest powiązana z PiS spółka Srebrna.

Podczas poniedziałkowego spotkania ustalono więc, że "Nielsen zweryfikuje możliwość wsparcia procesu przygotowań oraz przebiegu audytu przez własnych ekspertów ze struktur międzynarodowych". Prawdopodobnie właśnie po to, by niejako "mieli oko" na audytorów wskazanych przez Telewizję Polską.

"Strony zobowiązały się do podjęcia niezwłocznych działań i decyzji pozwalających na szybkie rozpoczęcie audytu poprzez ustalenie precyzyjnego zakresu i zasad przebiegu fazy wykonawczej" - poinformowało centrum informacyjne TVP.

W komunikacie zwrócono również uwagę, że w oparciu o badanie Nielsena następuje rozliczenie budżetów reklamowych alokowanych w telewizji, o wartości ponad 4 mld zł rocznie. "Rzetelność i transparentność tego badania leży w interesie wszystkich uczestników rynku" - czytamy w komunikacie.

TVP kontra Nielsen

Szef TVP wielokrotnie podawał w wątpliwość wiarygodność pomiarów prowadzonych przez Nielsena. Do tego stopnia, że Telewizja Polska postanowiła sama mierzyć oglądalność swoich kanałów we współpracy z Netią. Pisaliśmy o tym w money.pl.

"Krucjata" Kurskiego przeciwko Nielsenowi trwa już od od ponad 2 lat. Zaczęło się jeszcze w lutym 2016 roku w wywiadzie dla tygodnika "w Sieci". Ostro skrytykował tam sposób pomiaru oglądalności przez firmę.

Jacek Kurski do wymiany? Sławomir Neumann typuje zaskakującego kandydata

- Dziś oglądalność mierzy jedna zagraniczna firma prywatna, która uznaje, że grupa komercyjna to widzowie w wieku 16-49 lat. Czyli ja od paru dni się nie łapię. A przecież moja siła nabywcza jest wielokrotnie większa niż moich dzieci - komentował prezes Telewizji Polskiej. - Nie mówiąc już, że 20 proc. rynku reklam to leki, co wręcz powinno premiować grupę senioralną, która jest wierna TVP, a dzieje się odwrotnie. Kto się zgodził na tak absurdalne rozwiązanie, korzystne dla nadawców prywatnych?

Sugerował również, że wyniki TVP są w badaniach Nielsena "sztucznie zaniżane", za co później musiał przepraszać. Pisaliśmy o tym w money.pl.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: media, tvp, wiadomości, gospodarka, gospodarka polska, najważniejsze
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
01-11-2018

BanitaKto ogląda dziennik telewizyjny w TVP ? Nikt normalny. Nie trzeba robić żadnych badań. Propaganda przebiła tysiąckroć Jerzego Urbana.

31-10-2018

bebeictvp nie oglądam, nie oglądam niewiarygodnej telewizji politycznej, niech sobie Kurski sam ją ogląda

31-10-2018

annaten kurski jest żałosny i do etycznego postepowania to ma długa drogę, nie wiem czy ja kiedykolwiek pokona

Rozwiń komentarze (219)