Z grupy Orange Polska odejdzie do 2017 roku nawet 2 tysiące pracowników. Program Dobrowolnych Odejść będzie sporo kosztował firmę. Część kosztów obciąży nawet wyniki za 2015 rok. Zysk brutto może być niższy o nawet 92 mln zł.
Orange Polska i jego spółka zależna Orange Customer Service (OCS) podpisały w 2015 roku umowy społeczne ze związkami zawodowymi. Na ich podstawie w latach 2016-2017 z Programu Dobrowolnych Odejść będzie mogło skorzystać do 2050 pracowników.
Koszty przeprowadzenia programu obciążyły już wyniki za 2015 rok. Orange Polska szacuje, że wynik brutto za okres od października do grudnia będzie niższy o 92 mln zł. To bardzo duża kwota, biorąc pod uwagę, że wynik brutto w trzecim kwartale 2015 roku wyniósł 136 mln zł. Po dziewięciu pierwszych miesiącach ubiegłego roku grupa przed opodatkowaniem wypracowała niecałe pół miliarda złotych zysku.
Kwartalne wyniki brutto grupy Orange Polska (w tys. zł)
"Rezerwa na koszty rozwiązania stosunku pracy w Orange Polska i jej spółce zależnej Orange Customer Service wyniesie 131 mln zł. Jednocześnie rozwiązane zostaną rezerwy na odprawy emerytalno-rentowe i nagrody jubileuszowe w kwocie 39 mln zł, co pomniejszy koszty pracy. W rezultacie negatywny wpływ na raportowany wynik brutto wyniesie 92 mln zł" - czytamy w komunikacie spółki.
Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej i komórkowej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP).