Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Hubert : Orzechowski
|

Setki kilometrów dróg jeszcze w tym roku

43
Podziel się:

W tym roku sieć autostrad i dróg ekspresowych powiększy się o 450 km. Przynajmniej według deklaracji resortu infrastruktury i GDDKiA.

Jedną z najważniejszych inwestycji jest dokończenie budowy S3. Na jej końcowy odcnek do granicy z Czechami (na zielono) jeszcze nie rozstrzygnięto przetargu
Jedną z najważniejszych inwestycji jest dokończenie budowy S3. Na jej końcowy odcnek do granicy z Czechami (na zielono) jeszcze nie rozstrzygnięto przetargu (GDDKiA)

Rozbudowa siatki dróg to dobra informacja nie tylko dla kierowców, ale także inwestorów w działki pod magazyny i obiekty przemysłowe. Plany na rozbudowę polskich dróg sprawiają, że można liczyć na jeszcze bardziej przychylne spojrzenie inwestorów.

Najbardziej oczekiwane to między innymi nowe odcinki drogi S3. – Korytarz transportowy biegnący od Szczecina do granicy z Czechami stworzy szereg możliwości inwestycyjnych na nowych podstrefach, takich jak Zielona Góra, Nowa Sól czy Świebodzin – mówi Tomasz Olszewski, Regional Director, JLL.

To droga, która ma połączyć Szczecin z przebiegającą przez południe Polski autostradą A4. Pozwoli to na budowę korytarza transportowego z Czech do Szczecina i Świnoujścia. O takiej możliwości mówi się od lat.

Zobacz także: A2 do Siedlec w 2023 r. Ruszają prace nad koncepcją programową

Kiedyś do transportu z południa na północ używano Odry. W rekordowym okresie 1970-90 przez rzekę płynęło nawet 8-10 mln ton towarów rocznie. W 1982 r. transport barkowy, m.in. z towarami od naszych ówczesnych południowych sąsiadów, czyli Czechosłowacji, odpowiadał za 18,4 proc. ruchu w porcie Szczecin-Świnoujście.

Jednak w latach dziewięćdziesiątych Odra zaczęła wysychać i taka skala transportu wodnego nie była już możliwa. Jest szansa, że mógłby on odżyć, ale tym razem dzięki sprawnemu połączeniu drogowemu.

S3, która przejęłaby ciężar głównej arterii między Polską a Czechami, ma mieć docelowo 480 km długości. Jej południowy koniec wyznaczy granica Polski w Lubawce.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to za cztery lata przejezdna będzie także trasa S7, która łączy Trójmiasto z Olsztynkiem i Olsztynem. S7 to część drogi krajowej numer siedem. Ciągnie się ona przez 720 km, od Gdańska po Rabkę Zdrój.

W tym roku zbudowany będzie za to odcinek S8, który zamknie drogę z Warszawy do Białegostoku. Do użytku oddany ma być także fragment A1 na odcinku Częstochowa-Katowice.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
KOMENTARZE
(43)
WYRÓŻNIONE
Dik
7 lat temu
Za cztery lata s7 która łączy Gd z Olsztynem i Olsztynkiem , co za bzdury s7 jest do Olsztynka a nie Olsztyna i na odcinku Elbląg Olsztynek dawno jest przejezdna a Elbląg Gdańsk jest na ukończeniu
plantator aro...
7 lat temu
Wybory czynią cuda, szkoda że nie są co miesiąc. Jak już mają zrobić 450 km autostrad do końca roku, to niech jeszcze przy okazji zbudują metro w Krakowie do weekendu.
Twoje imię
7 lat temu
W latach 90 Odra zaczela wysychac?? :) :) ale z was propagandzisci. Poorostu w latach 90 za finanse zabral sie Balcerek i wyschlo wszystko od fabryk po rzeki.
...
Następna strona