Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

System PKP Intercity wreszcie zaczął działać. Przez problemy stracił posadę prezes PKP Informatyka

0
Podziel się:

To nie pierwsza poważna usterka systemu sprzedaży biletów PKP Intercity.

System PKP Intercity wreszcie zaczął działać. Przez problemy stracił posadę prezes PKP Informatyka
(Jacek Bereźnicki)

Po dużej awarii system informatyczny PKP pozwalający na zakup biletów przez internet znów działa. Po wejściu na stronę bilet.intercity.pl istnieje możliwość wyboru trasy i zakupu biletu. W związku z awarią odwołany został prezes Zarządu PKP Informatyka Krzysztof Biniek.

We wtorek, w ciągu dnia bilet można było kupić tylko tradycyjnymi metodami, czyli na dworcu, lub w pociągu. Na stronie przewoźnika intercity.pl wciąż widnieje komunikat "System sprzedaży internetowej ma czasowo obniżoną wydajność, więc mogą występować trudności w realizacji transakcji".

- Nie będziemy tolerować podobnych sytuacji - mówił we wtorek cytowany w komunikacie członek zarządu PKP Piotr Ciżkowicz, odnosząc się do dymisji Bińka. Jak podkreślał, "grupie zależy przede wszystkim na profesjonalnej obsłudze podróżnych". - To absolutny priorytet w spółkach Grupy PKP. Przepraszamy naszych pasażerów za wszelkie niedogodności związane z awarią systemu - zaznaczył.

Powód? Dopiero co udało się przewoźnikowi naprawić usterkę, która uniemożliwiała nabycie biletów okresowych za pośrednictwem serwisu internetowego, a w poniedziałek pojawił się kolejny problem, tym razem związany ze sprzedażą biletów jednorazowych. Mimo prób naprawy, przez wiele godzin we wtorek nie można ich było kupować w sieci. Pasażerowie informowali, że również w kasach występowały problemy.

Do czasu wyboru nowego prezesa PKP Informatyka, funkcję tę - jako pełniącego obowiązki - ma sprawować Adam Filutowski, dyrektor zarządzający ds. informatyki i telekomunikacji Grupy PKP oraz przewodniczący rady nadzorczej PKP Informatyka.

To nie pierwsza poważna usterka systemu sprzedaży biletów PKP Intercity. System zawiesił się kilka godzin po wprowadzeniu do oferty biletów na pociągi Pendolino, pod koniec zeszłego roku. Naprawa trwała kilka dni. Swoje stanowiska stracili wtedy wiceprezes firmy oraz dyrektorzy odpowiedzialni za sprawne działanie systemu. Stosowne informacje w sprawie awarii dostępne są na stronie www.intercity.pl oraz na dworcach.

wiadomości
kraj
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)