Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

UKE ukarał Orange za wysyłanie smsów. Firma zapowiada odwołanie

21
Podziel się

Urząd Komunikacji Elektronicznej nałożył na Orange Polska kary pieniężne w łącznej wysokości 9,1 mln zł za wysyłanie SMS-ów marketingowych bez posiadania zgody klientów – napisał w komunikacie UKE. Firma zapowiedziała, że odwoła się od tej decyzji.

UKE ukarał Orange za wysyłanie smsów. Firma zapowiada odwołanie
(BARTOSZ KRUPA/EAST NEWS)
bDzEfWSt

Urząd Komunikacji Elektronicznej nałożył na Orange Polska kary pieniężne w łącznej wysokości 9,1 mln zł za wysyłanie SMS-ów marketingowych bez posiadania zgody klientów – napisał w komunikacie UKE. Firma zapowiedziała, że odwoła się od tej decyzji.

- Postępowanie zostało zainicjowane skargą klienta Orange Polska S.A., który otrzymał od Orange Polska S.A. za pośrednictwem wiadomości SMS niezamówione informacje marketingowe. W toku postępowania ustalono, że doszło do wysyłki 1 763 334 wiadomości SMS o treści: "Nowy pakiet internetowy 500MB za 5zł na 30 dni jest już dostępny. Aby go włączyć, wyślij SMS o treści NET5 pod numer 260 (20gr) i surfuj więcej niż dotychczas!" oraz 2 056 851 wiadomości SMS o treści "Rewelacyjna wiadomość BEZPŁATNIE zobaczysz gdzie jest TERAZ Bliski. Wyślij sms (0zł) o treści CP na 60504. 14 dni za darmo/ Potem 6,15z VAT tyg/Orange.pl" – czytamy w komunikacie.

Art. 172 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego zakazuje używania telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę.

bDzEfWSv
Zobacz także: Prezes UKE tłumaczy stawki za roaming w UE. "Wiele zależy od strategii marketingowej operatorów"

Orange Polska S.A. nie wykazała, że posiadała utrwalone zgody udzielone przez swoich abonentów i użytkowników końcowych na otrzymywanie wiadomości o charakterze marketingowym, przy użyciu automatycznych systemów wywołujących. Wysyłka ww. wiadomości SMS odbyła się zatem wbrew zakazowi, który nie został uchylony przez stosowne zgody osób, do których były wysyłane wiadomości SMS o charakterze marketingowym.

Urząd docenił, że spółka podjęła działania zmierzające do zadośćuczynienia klientom poprzez przyznanie im specjalnych bonusów - pakietów danych.

bDzEfWSB

Rzecznik prasowy firmy Wojciech Jabczyński, spółka planuje odwołać się do sądu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

bDzEfWSW
wiadomości
KOMENTARZE
(21)
Marek nn
2 lata temu
Słusznie a teraz kolej na następnych od tzw. agresywnej reklamy.
Dragon
2 lata temu
W końcu
XXX
2 lata temu
Bardzo dobrze-karać tych gigantów bo robia z klientami co chcą.
bDzEfWSX
ghsrty
2 lata temu
Bardzo słuszna kara, ale...DLACZEGO rząd chce przytulić 9 baniek, za osoby poszkodowane nękaniem ? Odszkodowanie powinno trafić do osób, które zostały dotknięte tymi działaniami ! Wychodzi na to, ze rząd zarabia na przestępstwach dokonywanych na obywatelach. tak samo jest, gdy zawiadomi ktoś PIH, że go w sklepie oszukali. Przyjedzie małpa z PIH=u i wlepi mandat 5000, który idzie do kasy panstwa, a co ma z tego ten oszukany ? To czysty biznes do budżetu 500+ i w gruncie rzeczy państwowe instytucje cieszą sie, że inni rąbią klientów, bo na tym zarabia państwo a klient traktowany jest jako darmowy donosiciel !
asdasdasd
2 lata temu
Niech wreszcie wezmą się za te lichwiarskie pożyczki.
...
Następna strona