Urząd wszczął rownież postępowanie administracyjne przeciwko dostawcy audiotekstowych usług rozrywkowych - firmie Maxfon.
Celem obu postępowań jest rozstrzygnięcie czy praktyki stosowane przez oba podmioty naruszają zbiorowe interesy konsumentów.
W związku z licznymi skargami konsumentów, Urząd badał problem tak zwanych dialerów, czyli specjalnych programów, które instalują w komputerze użytkownika Internetu w czasie odwiedzin niektórych stron internetowych. Często bez wiedzy konsumenta przełączają one modem normalnego numeru dostepu do internetu na wielokrotnie drożej taryfikowany 0-700. W efekcie konsumenci otrzymują bardzo wysokie rachunki nie mając świadomości kosztów związanych z okreslonymi usługami.
Tymczasem Telekomunikacja Polska SA, która udostępnia numery ze wskaźnikiem 0-700, czerpiąc z tego korzyści finansowe, negatywnie rozpatruje reklamacje konsumentów. Tłumaczy się ona, że winę za wysokie rachunki ponoszą wyłącznie konsumenci oraz dostawy usług internetowych.
Urząd zarzucił Telekomunikacji Polskiej bierność wobec świadczenia usług niezgodnie z prawem oraz stwarzanie utrudnień w dochodzeniu roszczeń.