Podczas sezonowych wyprzedaży klienci mają takie same prawa, jak w trakcie zakupów dokonywanych w innym terminie.
Jednocześnie eksperci UOKiK zwracają uwagę, aby podczas gorączki zakupów nie rezygnować z porównywania cen, co pozwoli na wybranie najlepszej oferty.
Podczas przeceniania towarów zdarzają się jednak błędy popełniane przez pracowników sklepów. Małgorzata Cieloch z UOKiK radzi aby szczególną ostrożność zachować podczas płacenia.
POSŁUCHAJ MAŁGORZATY CIELOCH:
Warto też pamiętać, że sprzedawcy nie mają obowiązku przyjmowania zwrotów, jeśli w domu uznamy, że towar nam się nie podoba. Niestety, dotyczy to również prezentów, które znaleźliśmy pod choinką.
POSŁUCHAJ MAŁGORZATY CIELOCH:
Ponadto towary wystawione na sprzedaż podczas wyprzedaży sezonowych nie mogą być wadliwe. Jeśli cena towaru jest niższa ze względu na jego gorszą jakość, sprzedawca musi o tym poinformować.
| W trakcie wyprzedaży warto zachować zimną krew |
| --- |
| Po pierwsze - zanim zdecydujemy się na skorzystanie z oferty promocyjnej, sprawdźmy, czy rzeczywiście jest ona dla nas najkorzystniejsza. Może się bowiem okazać, że ten sam towar w innym sklepie kosztuje mniej. Po drugie - w szale zakupów nie zapominajmy o paragonach, które powinniśmy otrzymać niezależnie od tego, gdzie i na jakich warunkach nabyliśmy towar. Pomogą nam w dochodzeniu praw w przypadku zakupu wadliwej rzeczy. Po trzecie - nie zapominajmy, że jeśli produkt jest wadliwy, zawsze przysługuje nam prawo do reklamacji i fakt, że kupiliśmy coś na wyprzedaży nie ma tu znaczenia. Po czwarte - jeśli kupiony na wyprzedaży produkt nie ma wad, a jedynie - po namyśle -stwierdzamy, że nam się po prostu nie podoba, to tylko od dobrej woli sprzedawcy zależy, czy przyjmie go z powrotem i zwróci nam pieniądze. Po piąte *- jeśli powodem obniżenia ceny jest wada towaru, o której wiedzieliśmy podczas zakupu, nie możemy jej reklamować u sprzedawcy; wszystkie inne wady - tak. *Po szóste -
wybierając się za granicę warto wcześniej sprawdzić terminy wielkich obniżek. Na przykład w Grecji daty wyprzedaży ustala co roku ministerstwo, natomiast w Wielkiej Brytanii, podobnie jak w Polsce odbywają się one w dowolnych terminach. Po siódme - pomoc w dochodzeniu swoich praw uzyskamy bezpłatnie od powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów. Znajdziemy ich w całej Polsce w urzędach miasta lub starostwach powiatowych. |