Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wojna marek w supermarketach

0
Podziel się:

W Polsce coraz lepiej sprzedają się produkty robione na zlecenie hipermarketów. Tradycyjni producenci czują się wypychani z rynku i kontratakują.

W Polsce coraz lepiej sprzedają się produkty robione na zlecenie hipermarketów. Tradycyjni producenci czują się wypychani z rynku i kontratakują - pisze "Gazeta Wyborcza".

Marki własne błyskawicznie zdobywają rynek. Z danych firmy badawczej Gfk Polonia wynika, że sprzedawany jest pod nimi co ósmy produkt. Pod własnymi markami sieci oferują przede wszystkim mleko, wody mineralne, papierowe ręczniki, chipsy oraz lody. Przyciągają klientów niską ceną. Produkty są jednak mało atrakcyjnie pakowane, a często również ich jakośc pozostawia wiele do życzenia.

Gazeta pisze, że według badań Inspekcji Handlowej jedna czwarta wyrobów pod prywatną etykietą miała zaniżoną jakość w stosunku do informacji na opakowaniu. Sieci marketów poza "supertanią" ofertą chętniej wprowadzają więc produkty, które - choć nadal tańsze od markowych - mają konkurować z nimi jakością.

Producenci tradycyjnych marek inicjują specjalne kampanie reklamowe licząc, że uda im się za wczasu zatrzymać pochód supermarketowych konkurentów. Specjaliści twierdzą jednak, że rozwój na wielką skalę marek własnych jest dopiero przed nami.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)