Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Krzysztof Janoś
|

Miasto stu mostów na te dwa czekało całymi latami. Najdroższa inwestycja drogowa w historii Wrocławia

6
Podziel się:

Aleja Wielkiej Wyspy będzie miała 3,5 kilometra i zostanie poprowadzona przez dwa mosty. Dla stolicy Dolnego Śląska to bardzo ważna inwestycja, ale też najbardziej kosztowna. Słynny most Milenijny z drogami dojazdowymi kosztował 140 mln zł. Teraz Wrocław wyda z miejskiej kasy rekordowe 234 mln zł.

Wrocław jeszce nigdy nie wydał tyle pieniędzy z budżetu miasta na drogę
Wrocław jeszce nigdy nie wydał tyle pieniędzy z budżetu miasta na drogę (pixabay.com)

Podpisanie umowy ws. budowy kończy wreszcie wieloletnie oczekiwanie mieszkańców dzielnicy Biskupin, którzy do tej pory z południem Wrocławia byli bardzo słabo skomunikowani. Daje to im nadzieje, że korki w ich rejonie staną się nieco mniej uciążliwe.

Dla odwiedzających stolicę Dolnego Śląska też będzie to znaczące ułatwienie. Aleja Wielkiej Wyspy ułatwi dotarcie do najczęściej odwiedzanych turystycznych atrakcji: Hali Stulecia i Ogrodu Zoologicznego.

Zobacz także: Będą pieniądze, a nie będzie komu budować. Czarny scenariusz dla budowlanki

Droga była bardzo potrzebna, ale jej wytyczaniu towarzyszyły długie spory. Jak podczas podpisania umowy powiedział Maciej Bluj, wiceprezydent Wrocławia, cytowany przez miejski portal wroclaw.pl.

- Dojście do tego nie było łatwe. Procedury związane z inwestycją trwały kilka lat i otarły się o Naczelny Sąd Administracyjny, ale w końcu dotarliśmy do tego ważnego momentu. Teraz trzymamy kciuki za realizację kontraktu - mówił Bluj.

Co ciekawe budowie sprzeciwiali się właśnie mieszkańcy Biskupina, którym bardziej niż na szybkim dojeździe zależało na zachowaniu spokojnego charakteru dzielnicy. W ich ocenie droga szybkiego ruchu, jaką ma być ta aleja, nie pasuje do klimatu tej zabytkowej dzielnicy.

Tę najdroższą inwestycję droga finansowaną z miejskiego wykona konsorcjum: Banimex i Azi-Bud. Na razie firmy pracują nad uzyskaniem stosownych pozwoleń.

Po około 9 miesiącach mają się rozpocząć pierwsze prace związane z przygotowaniem sieci wodociągowych i gazowych. Po nowej drodze kierowcy pierwszy raz pojada w 2022 r.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(6)
byrcyn
6 lat temu
O wiele bardziej potrzebna inwestycja, niż nowa linia tramwajowa na Popowice (jest dobra komunikacja autobusowa), która ma kosztować 300 mln. zł. Następnym priorytetem powinno być dokończenie obwodnicy wschodniej z Bielan Wrocławskich do Długołęki.
lol
6 lat temu
Spoko w Krakowie Majchrowski 3.5km buduje za 1.2mld zł :) Więc to to jest taniuśko chciałbym, żeby tak troskliwie pieniądze wydawali w Krakowie jak robia to we Wrocławiu. Co ciekawe u nas te 3.5km do nawet bez mostów będą może coś tam nad strumykiem zrobią, choć niby mają kijem wisłę zawracać
iutr
6 lat temu
"Duże , słomiane inwestycje ".
Jan S
6 lat temu
Wrocławia dobrze nie znam ale byłem dwa miesiące na kursie na sztabowej sto Boję się że to przedwyborcze obiecanki a szkoda bo mosty są potrzebne
buś
6 lat temu
Ścieżki rowerowe będą tak samo szerokie jak jezdnie.