Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Astaldi nadal buduje drogi dla GDDKiA

2
Podziel się:

Włoska firma budowlana Astaldi, która zmaga się z finansowymi problemami, a ostatnio zerwała kontrakty z PKP PLK, nadal realizuje inwestycje zlecone przez Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. To 6 kontraktów, z czego 4 są w fazie końcowej, na łączną wartość 4 mld zł.

Astaldi nadal realizuje inwestycje dla GDDKiA
Astaldi nadal realizuje inwestycje dla GDDKiA (GDDKiA)

Włoska firma budowlana Astaldi, która zmaga się z finansowymi problemami, a ostatnio zerwała kontrakty z PKP PLK, nadal realizuje inwestycje zlecone przez Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. To 6 kontraktów na łączną wartość 4 mld zł.

Astaldi, na zlecenie GDDKiA, realizuje sześć kontraktów drogowych, z czego cztery są w fazie końcowej i odbywa się już na nich ruch.

Wartość umów realizowanych przez włoską spółkę opiewa na 4 mld zł, a do wykonania pozostały jeszcze roboty o wartości ok. 2,3 mld zł. Przedstawiciele wykonawcy deklarują kontynuację prac - informuje GDDKiA.

Dyrekcja prowadzi stały monitoring postępu prac oraz płatności na rzecz podwykonawców. Podejmuje też działania mające na celu zabezpieczenie interesów, zarówno podwykonawców, jak i Skarbu Państwa.

"W umowach podpisanych z włoską firmą, a także z pozostałymi wykonawcami realizującymi inwestycje na nasze zlecenie, zawarte są mechanizmy zabezpieczające podwykonawców. Jeden z nich mówi, iż wykonawcy zobowiązani są do każdego rozliczenia dołączyć dowody zapłaty wynagrodzenia podwykonawcom i dalszym podwykonawcom biorącym udział w realizacji odebranych robót budowlanych.

Brak tych dowodów wstrzymuje wykonawcy wypłatę należnego wynagrodzenia za odebrane roboty w wysokości odpowiadającej nieprzedstawionym dowodom zapłaty na rzecz podwykonawców lub dalszych podwykonawców. Jednocześnie wzywamy wykonawcę do uregulowania należności. Jeśli nie zostanie to zrealizowane, wówczas po uprzedniej analizie dokumentacji, dokonujemy bezpośredniej płatności na rzecz podwykonawcy potrącając kwotę z należności wykonawcy.

Takie sytuacje miały miejsce na kontraktach realizowanych przez Astaldi gdzie uruchomiliśmy bezpośrednią płatność podwykonawcom. W wyniku podjętych działań ilość podmiotów zgłaszających się w ramach solidarnej odpowiedzialności, którym należne są wymagalne płatności, ulega zmniejszeniu. Astaldi kontynuuje pracę na kontraktach" - czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Zobacz także: Zobacz też: Kryzys na horyzoncie. Pod koniec roku budowlanka "pod wodą"

* Kontrakty realizowane przez Astaldi na zlecenie GDDKiA: *

S2 południowa obwodnica Warszawy, odc. od w. Puławska do w. Przyczółkowa (w budowie);

S7 Lubień – Rabka Zdrój, odc. Naprawa – Skomielna Biała (w budowie);

S5 Poznań – Wrocław, odc. Korzeńsko – Wrocław (oddana do ruchu);

S8 obwodnica Marek, odc. od. w. Kobyłka do obw. Radzymina (oddana do ruchu, trwa jeszcze remont starego przebiegu przez Marki);

S8 Wyszków – Białystok, odc. Wiśniewo – Mężenin (oddana do ruchu);

S8 Wyszków – Białystok, odc. Mężenin - Jeżewo (oddana do ruchu, do wykonania prace dodatkowe).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(2)
Janusz
6 lat temu
Podwykonawcy, którzy są zgłoszeni a jeśli nie są zgłoszeni to mogą szukać wiatru w polu. Inwestor dobrze wie że w większości inwestycjach są nie zgłoszeni podwykonawcy. Nie ma żadnych kar finansowych za nie zgłoszenie podwykonawcy.
Promil
6 lat temu
Podwykonawcy???kogo oni interesują????najwyżej komornik ich zlicytuje.a ta firma ma niezłą siłę przebicia.prawie jak alstom