Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

Wielka przebudowa strategicznej stacji. Oto jak idą postępy na Warszawie Zachodniej

22
Podziel się:

Zaawansowanie prac na stacji kolejowej Warszawa Zachodnia przekroczyło 60 procent - poinformował w środę główny wykonawca inwestycji, firma Budimex. Warta niemal dwa miliardy złotych inwestycja ma być zakończona już w przyszłym roku.

Wielka przebudowa strategicznej stacji. Oto jak idą postępy na Warszawie Zachodniej
Przebudowa Warszawy Zachodniej - zaawansowanie prac przekroczyło 60 proc. (Budimex)

Jak podaje Budimex, przebudowa Warszawy Zachodniej to największa obecnie inwestycja PKP PLK, warta 1,9 miliarda złotych. To strategiczna w naszym kraju stacja pod względem liczby kursujących pociągów: średnio w ciągu doby przejeżdża przez nią około tysiąc pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych.

Co się dzieje na budowie

Obecnie trwają prace nad konstrukcją zadaszenia nad peronami 3, 4 i 5. Zaczęło się też betonowanie pierwszej płyty stropowej przejścia podziemnego w miejscu peronów 3, 4 i 5. - W części centralnej stacji powstaje zadaszenie hali dworca, które posadowione jest na baretach (rodzaj żelbetowego fundamentu pośredniego - przyp. red.). Zakończono w tym miejscu już roboty fundamentowe, czyli ponad sto metrów bieżących ścian szczelinowych, które sięgały nawet 35 metrów poniżej poziomu terenu – mówi Patryk Jaworski, kierownik budowy stacji Warszawa Zachodnia w Budimeksie, cytowany w środowym komunikacie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "To dalej polityka, a nie biznes". Ekspert o zamieszaniu wokół podwyżki cen biletów PKP Intercity

Dalsze prace będą obejmowały zakres pod peronami 4 i 5 i konstrukcję nowych peronów. Do tego od strony Woli powstaje budynek dworca. - Udało nam się już zrealizować ok. 70 procent konstrukcji stalowej. Wykonaliśmy wszystkie fundamenty i 60 procent ścian. W części wschodniej trwa budowa ściany oporowej o 280 metrach długości. Będzie służyła jako opór nasypu, który umożliwi połączenie torów średnicowych i dalekobieżnych, a dokładniej toru 2 z 1 średnicowym prowadzącym do Warszawy Centralnej i dalej Warszawy Wschodniej – tłumaczy Patryk Jaworski.

Od strony stacji Warszawa Włochy trwają też prace nad kontynuacją budowy dwupoziomowego skrzyżowania układu torowego. Zakończenie prac na peronach 3 i 4 jest planowane do września tego roku. Z kolei od czerwca tego roku powinny być czynne wszystkie cztery tory linii średnicowej idącej od stacji w kierunku Warszawy Centralnej i Wschodniej. Zakończenie inwestycji, która wystartowała w grudniu 2020 roku, jest planowane na 2024 rok.

Duże zmiany w kursowaniu pociągów

W niedzielę 12 marca zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów należących do PKP Intercity. Przewoźnik apeluje o dokładne sprawdzanie połączeń do i z Warszawy ze względu na modernizację Warszawskiego Węzła Kolejowego. Zmiany będą obowiązywać do 10 czerwca. Jak wyjaśnia PKP Intercity, w tym okresie ponad 110 pociągów zostanie skierowanych przez stację Warszawa Gdańska, która została przygotowana do przyjęcia większej liczby pasażerów. Część pociągów będzie natomiast kursowała w skróconej relacji do i z Warszawy Centralnej lub Warszawy Wschodniej.

Od 12 marca 2023 wybrane pociągi PKP Intercity pojadą warszawską linią obwodową, zatrzymując się na stacji Warszawa Młynów. Dzięki postojowi na tej stacji będzie można przesiąść się do linii metra M2 i szybko dostać się do centrum i prawobrzeżnej części Warszawy.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(22)
AKD
rok temu
Projekt jest wadliwy. Znaczna część podróżnych będzie do stacji dojeżdżała swoimi samochodami. Będą mieli problem, bo projektanci nie przewidzieli odpowiednich parkingów,
Na tej
rok temu
stacji są niepotrzebnie zostawione duże odległości miedzy torami przy krawędziach peronów. Pośrodku zmieściłby się jeszcze jeden tor. Gdyby przy okazji remontu to skomasować to dla podróżnych byłoby lepiej a kolej odzyskałaby trochę miejsca np. pod jakiś budynek.
KOLEŚ
rok temu
TO BEDZIE SUPER DWORZEC BRAWO TRZASKOWSKI.
oleksy
rok temu
Projekt to chyba Sasin z Suskim robili ? - porażka
adaśko
rok temu
Tragedia z tym dworcem, zrobili daszki, które nie sięgają na całą długość peronów, czyli na części ludzie będą mokli w deszczu. Takie cuda to tylko za pisu. Marnowanie naszych i unijnych pieniędzy.
...
Następna strona