Wielki powrót sieci delikatesów. Zasłynęli dzięki tradycyjnym smakom
Krakowski Kredens wraca na rynek. W listopadzie znana marka uruchomi sklep internetowy, a w 2025 r. otworzy placówki stacjonarne. W ofercie znajdą się m.in. kiełbasy, konfitury i grzyby, ale firma deklaruje, że będzie rozszerzała asortyment zgodnie z oczekiwaniami klientów.
Krakowski Kredens to marka produktów i sklepów spożywczych, która należała do sieci Alma Market (upadła w 2017 r.). W 2023 r. firma została sprzedana przez syndyka spółce Scapremium (powiązanej z franczyzobiorcą sieci E.Leclerc) za kwotę 3,9 mln zł.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Grudzień w październiku. To już się dzieje. Wystarczy spojrzeć na półki
Wielki powrót Krakowskiego Kredensu. Na początek online
Portal wiadomoscihandlowe.pl podaje, że Krakowski Kredens chce wrócić na polski rynek handlowy. W planach jest uruchomienie nowego sklepu internetowego. Obecnie zakupy online nie są jeszcze możliwie, ale e-sklep ma ruszyć jeszcze w listopadzie.
Poza tym już w 2025 r. Krakowski Kredens ma otworzyć sklepy stacjonarne. Pierwsze placówki zadebiutują w pierwszej połowie przyszłego roku.
Co można kupić w Krakowskim Kredensie?
W sklepie internetowym będzie można kupić m.in. kiełbasy, kabanosy, przetwory mięsne w słoikach, dania gotowe, konfitury, syropy owoce do mięs, grzyby, musztardy, słodycze, herbatę i kawę. Krakowski Kredens zapowiada, że będzie uzupełniał ofertę, bazując na preferencjach klientów.
"Jednym z najważniejszych założeń tego projektu jest adaptacja elementów historycznych, połączenie ich z produktami najwyższej jakości i przeniesienie ich do współczesnego życia codziennego. To zaproszenie w podróż do tradycyjnych smaków i prostych receptur pod hasłem >>Klucz do tradycji<< symbolizującym nowy rozdział w historii marki" - wskazuje firma, cytowana przez portal.
Tożsamość Krakowskiego Kredensu pozostanie bez zmian. Właściciele marki deklarują, że produkty w dalszym ciągu będą nawiązywały do dziedzictwa kuchni krakowskiej, która jest mieszanką smaków polskich, włoskich, żydowskich, węgierskich, orientalnych i kuchni zaboru austriackiego.
"Chcemy zaoferować naszym klientom specjalnie wyselekcjonowane produkty wytwarzane głównie przez małe, często rodzinne firmy. Dużą wagę przywiązujemy do tego, aby powstawały one w oparciu o tradycyjne receptury, a ich produkcja odbywała się przy jak największym ograniczaniu stosowania barwników, sztucznych aromatów czy konserwantów" - podkreśla Paulina Vieuxmaire, dyrektor generalna marki Krakowski Kredens.
Kontingo stawia na internet, Natura zmienia właściciela
Poza powrotem Krakowskiego Kredensu na rynku handlowym w Polsce dochodzi do wielu innych przetasowań. Sieć drogerii Kontigo zamyka wszystkie placówki stacjonarne i przenosi sprzedaż do internetu.
Z kolei inna sieć drogerii Natura zmienia właściciela. Polski inwestor Pelion zawarł przedwstępną umowę sprzedaży 100 proc. udziałów w spółce Natura, do której należy sieć drogerii, niemieckiemu funduszowi Mutares. Transakcję musi zatwierdzić prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).