Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Wirtualne targi pracy. Tysiące gości z całej Polski

Za nami pierwsza edycja w pełni wirtualnych Targów Pracy IT ONLINE. Celem wydarzenia było umożliwienie osobom szukającym nowych wyzwań zawodowych, ale też tym dopiero rozpoczynającym swoją karierę w obszarze IT/Data Science, poznania oferty pracodawców i przetestowania swoich szans na znalezienie nowej pracy w czasie, gdy gospodarka dopiero rozkręca się po kilkutygodniowym „zamknięciu”.

Podziel się
Dodaj komentarz
(mat. pras.)
Zainteresowanie Targami przerosło oczekiwania, a jednocześnie pozwoliło potwierdzić to, czego spodziewali się jego twórcy – zapotrzebowanie na takie wydarzenia jest bardzo duże

Artykuł powstał we współpracy z Fundacją Polskiego Funduszu Rozwoju.

Wirtualne Targi Pracy IT ONLINE odbyły się 26 maja na platformie do wydarzeń wirtualnych. Funkcjonalności wykorzystanego przy realizacji wydarzenia narzędzia pozwoliły wystawcom na zaprezentowanie swojej oferty rekrutacyjnej w sposób zbliżony do tego do czego są przyzwyczajeni podczas targów stacjonarnych.

Firmy mogły zaprezentować swoją markę zamieszczając foldery, filmy i ulotki, przedstawić otwarte nabory rekrutacyjne, a rekruterzy obecni na stoiskach wystawienniczych mogli na bieżąco odpowiadać na pytania osób, które „podeszły” do wirtualnego stoiska i napisały wiadomość na czacie tekstowym lub wysłały maila. Dodatkowo, osoby zainteresowane rozmową z rekruterami mogły umówić się na spotkanie w trakcie targów i podczas krótkiej rozmowy zapytać o to, co w ofercie danego pracodawcy wydawało im się najciekawsze.

Frekwencja pozytywnie zaskoczyła

Organizatorzy, czyli Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju oraz Fundacja Academic Partners, połączyli swoje siły i postanowili zaproponować całkiem nową formę kontaktu pracodawców z kandydatami na pracowników. Targi odbyły się we wspomnianej wirtualnej hali wystawienniczej, która zdecydowanie przypadła do gustu zarówno wystawcom, jak i uczestnikom wydarzenia.

Zainteresowanie Targami przerosło oczekiwania, a jednocześnie pozwoliło potwierdzić to, czego spodziewali się jego twórcy – zapotrzebowanie na takie wydarzenia jest bardzo duże – wiele osób obecnie jest zdecydowanych, aby aktywnie poszukiwać pracy.

- Frekwencja, którą odnotowali Organizatorzy wyraźnie pokazuje, że obecnie na rynku widać dużą potrzebę organizacji tego typu wydarzeń. Cieszymy się, że mogliśmy być partnerem tego wydarzenia. Przed nami ambitne plany rozwoju koncernu - stawiamy na nowoczesność i nowe technologie, które znajdują zastosowanie w wielu dziedzinach naszej działalności. Dlatego jako pracodawca mamy do zaoferowania wiele możliwości rozwoju w Obszarze IT. W czasie targów mogliśmy o nich porozmawiać z uczestnikami. Nasi pracownicy opowiadali o warunkach pracy, realizowanych projektach, a aktualne oferty pracy spotkały się z dużym zainteresowaniem – Artur Groszek, Dyrektor Wykonawczy ds. Informatyki, PKN ORLEN.

Na wydarzenie zarejestrowało się prawie 4 tysiące osób, a ogromna większość z nich postanowiła skorzystać z opcji przesłania swoich aplikacji do pracodawców.

Jesteśmy bardzo mile zaskoczeni skalą zainteresowania naszym wydarzeniem i aktywnością uczestników. W czasie niespełna siedmiu godzin trwania Targów halę wystawienniczą wyświetlono prawie 120 tysięcy razy. Przeciętnie równolegle na hali aktywnie przebywało od 60 do 100 osób, które „wędrowały” między stoiskami wystawienniczymi – mówi Michał Bijata, Prezes Zarządu Fundacji Academic Partners. – To pokazuje, że tego typu wirtualne wydarzenia mają sens i są odpowiedzią na realne potrzeby rynku.

Dla gości z całej Polski

Podczas Targów odbywały się także wydarzenia towarzyszące – webinary tematyczne oraz konkursy. W każdym z webinarów na żywo uczestniczyło średnio ponad 200 osób. Podczas wystąpień omawiano kwestie roli zaangażowania społecznego w projekty IT, przyszłość AI i GameDev, kariery w wojsku czy procesów wdrażania IT. Z dyskusji prowadzonych w komentarzach wynikało, że możliwość wymiany wiedzy na temat aktualnych trendów w IT jest bardzo potrzebna. Nagrania z webinarów są dostępne do obejrzenia na kanałach social media.

Dla naszej Fundacji kluczowe w tym projekcie było zapewnienie dostępności do udziału w wydarzeniu i jego ogólnopolski zasięg. To właśnie odróżniało nasze Targi od edycji stacjonarnych – dostęp do niego miały osoby niezależnie od miejsca zamieszkania i to się udało. Uczestnicy pochodzili z całej Polski. Oczywiście warto zwrócić uwagę, że statystycznie najwięcej było osób deklarujących zamieszkanie
w trzech województwach, mazowieckim, śląskim i małopolski. – mówi Magdalena Grzankowska, Członek Zarządu Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju.

Interesujące są także proporcje udziału kobiet i mężczyzn. Spośród wszystkich uczestników kobiety stanowiły 34%, a mężczyźni 66%. Oferta rekrutacyjna była bardzo różnorodna, choć nacisk kładziono na osoby z doświadczeniem i ekspertów. Zgodnie z deklaracjami 63% uczestników pierwsze kroki w branży ma już za sobą, a 37% to osoby początkujące, czyli juniorzy.

Za nami pierwsza edycja, podczas której udało się zgromadzić bardzo cenne doświadczenia i potwierdzić, że zainteresowanie wydarzeniami rekrutacyjnymi online jest bardzo duże. Organizatorzy nie spoczywają na laurach i zamierzają skorzystać z wiedzy zdobytej przy okazji tego wydarzenia przy realizacji kolejnej edycji, która najprawdopodobniej odbędzie się na jesieni.

Sponsorem Głównym Targów Pracy IT ONLINE był PKN ORLEN.

Sponsorzy Specjalni: Polski Fundusz Rozwoju, Asseco, Agencja Rozwoju Przemysłu, Bank Gospodarstwa Krajowego, Aba Austria i Equinix.

Patroni wydarzenia: Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji oraz GovTech

Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal wp.pl.

Artykuł powstał we współpracy z Fundacją Polskiego Funduszu Rozwoju.

Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz