Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

Właściciel Biedronki podał wyniki. Sprzedaż mocno w górę

7
Podziel się:

Jeronimo Martins, portugalska firma, która stoi za Biedronką, opublikowała wstępne wyniki za czwarty kwartał 2023 i za cały ubiegły rok. Jak czytamy, sprzedaż całej grupy wzrosła o jedną piątą, a Biedronki - nawet nieco więcej.

Właściciel Biedronki podał wyniki. Sprzedaż mocno w górę
Właściciel Biedronki podał wyniki. Sprzedaż mocno w górę (Adobe Stock)

W całym 2023 roku sprzedaż grupy Jeronimo Martins sięgnęła 30,61 mld euro i była o o 20,6 proc. wyższa niż rok wcześniej. Sprzedaż LFL wzrosła z kolei o 12,8 proc. Jeśli chodzi o czwarty kwartał, to Jeronimo Martins miało w tym czasie 8,16 mld euro sprzedaży, o 16,7 proc. więcej niż rok wcześniej (o 5,1 proc. więcej w przypadku sprzedaży LFL).

Sprzedaż Biedronki wyniosła natomiast 21,5 mld euro w całym 2023 roku i 5,69 mld euro w czwartym kwartale. W porównaniu z 2022 rokiem wynik poprawił się o 22,3 proc. (o 14,2 proc. w przypadku sprzedaży LFL), a w porównaniu z czwartym kwartałem 2022 roku - o 17,2 proc. (5,1 proc., patrząc na sprzedaż LFL).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Polacy oburzeni cenami chleba. "To jest tragedia"

Dla Portugalczyków to żyła złota

Wyniki te pokazują, że Biedronka odpowiada aż za dwie trzecie sprzedaży grupy Jeronimo Martins, która ma też sklepy Pingo Doce i Recheio w Portugalii, a także sieć Ara w Kolumbii.

W sumie w 2023 roku Biedronka otworzyła 203 nowe sklepy. Uwzględniając to, że doszło też do zamykania placówek, sieć powiększyła się o 174 sklepy. "Biedronka utrzymała silną dynamikę handlową przez cały rok i osiągnęła lepsze wyniki niż rynek, i to biorąc pod uwagę agresywną konkurencję" - skomentowało Jeronimo Martins w raporcie.

Hebe też mocno w górę

Rosła też sprzedaż drugiej sieci sklepów, która należy do Jeronimo Martins i działa w Polsce - drogerii Hebe. Wyniosła 469 mln euro w całym 2023 roku i 140 mln euro w ostatnim kwartale. To wyniki - odpowiednio - o niemal 31 i 32 proc. lepsze niż rok wcześniej. Aż o 47 proc. wzrosła w ubiegłym roku sprzedaż internetowa Hebe - teraz odpowiada już za 17 proc. sprzedaży sieci, podczas gdy rok wcześniej było to 14 proc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(7)
Ledif
4 miesiące temu
Znacjonalizować biedronkę. To wstyd, że nawet sklepu swojego nie mamy.
Rentier
4 miesiące temu
Muszą BYC OPODATKOWANI, TAK JAK POLSKI FIRMY, inaczej są pasożytami naszego państwa. Dosyć ich takich.
TakiJeden
4 miesiące temu
A czy to nie jest tak, że za wyższą wartość sprzedaży odpowiada inflacja? Moim zdaniem wiarygodne byłoby odniesienie do ilości sprzedanego towaru. Przez wysoką inflację siłą rzeczy generowało się wyższe obroty.
Aggressive
4 miesiące temu
Zapraszam inwestorów dziś na IFIRMA, ATENDE, STALPRODUKT
qwerty
4 miesiące temu
I co z tego, jak cały zysk zostanie wyprowadzony za granicę i nawet złotówki podatku w Polsce nie zapłacą?