Notowania

gospodarka
30.05.2019 07:27

Wojna handlowa USA-Chiny. Polskie firmy mogą skorzystać

Gospodarczy konflikt pomiędzy USA a Chinami trwa w najlepsze. Amerykanie nakładają kolejne cła na towary Państwa Środka. Jednak jak wskazuje "Rzeczpospolita", wojna handlowa pomiędzy oboma krajami może przynieść korzyści dla polskich firm.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Pixabay.com)
Wojna handlowa USA-Chiny to dla polskich firm szansa. (Fot: pixabay/domena publiczna)

Na korzystne efekty wojny handlowej wojny USA–Chiny wskazują m.in. producenci odzieży. - Jeśli miałbym mówić o skutkach wojny handlowej USA i Chin dla naszego biznesu, to powiedziałbym, że są one pozytywne – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP, do której należą odzieżowe marki takie jak Reserved, House czy Sinsay, cytowany przez "Rzeczpospolitą".

Grupa LPP zleca produkcję ok. 40 proc. towarów fabrykom w Chinach. - Widzimy, że Chiny są bardzo otwarte, zależy im na zwiększaniu sprzedaży do Europy – dodaje Lutkiewicz.

Wskazuje także, że LPP otrzymuje więcej propozycji pożyczek i jest możliwe, że koszty produkcji w chińskich fabrykach spadną.

Zobacz: Wojna handlowa. "USA mają wiele racji w kontaktach z Chinami"

- Wiele aspektów naszego otoczenia jest poza zasięgiem naszego bezpośredniego oddziaływania i do tych podchodzimy z dystansem, czekając na finalne rozwiązania, jednocześnie intensyfikując pracę nad tym, na co mamy wpływ – mówi Marcin Czyczerski - mówi z kolei w rozmowie z dziennikiem Marcin Czyczerski, prezes grupy obuwniczej CCC.

Jednak jak zauważa Czyczerski, do kwestii, nad którymi ma kontrolę, zalicza m.in. relacje z chińskimi wykonawcami i deklaruje, że CCC udaje się uzyskiwać coraz lepsze parametry współpracy.

– Z większością kontrahentów współpracujemy od przeszło 10 lat, a z częścią od 15 i więcej lat. To właśnie wieloletnia kooperacja stanowi dla nas fundament do kształtowania obopólnie korzystnych relacji biznesowych. Jednym z kluczowych wymiarów tej współpracy jest realizowany w coraz większym stopniu program finansowania dostawców mówi prezes CCC.

- Kontynuowane są także renegocjacje umów z dostawcami mające na celu wydłużenie terminów płatności zobowiązań handlowych. Oba wyżej wymienione czynniki realnie wpływają na poprawę kapitału obrotowego netto Grupy CCC, co jest jednym z naszych priorytetów – dodaje Czyczerski.

Jak informowaliśmy w połowie maja wojna handlowa pomiędzy USA, a Chinami przybiera na sile. Amerykanie nałożyli na towary Państwa Środka nowe cła. Chiny zagroziły "silną kontrą", rozważając nawet wstrzymanie zakupu amerykańskich obligacji.

W ubiegłym tygodniu Google Alphabet Inc’s potwierdziło również w rozmowie z agencją Reutera, że współpraca z chińskim koncernem Huawei została w dużej części zakończona.

Ruch konglomeratu Alphabet Inc. związany jest z decyzją departamentu handlu USA o wpisaniu Huawei Technologies i 70-ciu związanych z nim firm na tzw. czarną listę podmiotów, które muszą uzyskiwać zgodę rządu w Waszyngtonie na to, by kupować amerykańskie komponenty i technologię.

źródło: "Rzeczpospolita", money.pl

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
30-05-2019

BartoszCła to powinna UE wprowadzić na Chińskie produkty, które to zalewają nasz rynek. Polskie wyroby są droższe, ale wykonane z lepszych materiałów. Na … Czytaj całość

30-05-2019

SkautCzęsto bywam w Monachium. Od kilku lat Reserved ma również swój sklep na Stahus - głównym deptaku handlowym tego bogatego miasta....

30-05-2019

RozumJak mogą skorzystać gdy USA nałożyły też cła na polskie produkty? Zablokowali też ekport polskiej wieprzowiny. Poza tym prowadzimy podobną politykę … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (8)