Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|

Wyższe mandaty przyniosły efekty. Mniej ofiar wypadków na drogach

48
Podziel się:

Dotychczas w 2022 r. w wypadkach drogowych było o 10 proc. ofiar mniej niż o tej samej porze rok temu. To dlatego, że kierowcy zdjęli nogę z gazu - pisze "Rzeczpospolita". Od 1 stycznia obowiązują znacznie wyższe kwoty mandatów m.in. za przekroczenie prędkości i nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na pasach.

Wyższe mandaty przyniosły efekty. Mniej ofiar wypadków na drogach
Kierowcy zdjęli nogę z gazu, bo od nowego roku mandaty poszły w górę (Policja)

Dziennik pisze, że wolniejsza jazda, którą na kierowcach wymusiły wysokie mandaty za wykroczenia, przynosi efekty – przynajmniej tak wynika ze wstępnego podsumowania sytuacji na drogach.

Są pierwsze zwiastuny tego, że plaga, jaką jest śmiertelność rodzimych wypadków – jedna z najwyższych w Europie, zmniejsza się. Chociaż zdarzeń było nieco więcej, to zginęły w nich o 102 osoby mniej – wynika z danych Komendy Głównej Policji za pierwsze półrocze tego roku, które poznała "Rzeczpospolita".

Dodano, że w ciągu sześciu miesięcy tego roku doszło do 9995 wypadków, to o 313 więcej (3-proc. wzrost) niż w tym samym czasie roku ubiegłego. Życie straciło w nich 879 osób, czyli o 102 mniej niż rok temu o tej samej porze, i o niemal 200 mniej niż dwa lata temu. "Za to przybyło rannych (o 2,5 proc. – do 11,5 tys.). Tegoroczny spadek ofiar śmiertelnych wobec pierwszego półrocza ub.r. jest znaczący – sięga 10,5 proc. Eksperci wiążą go z tym, że kierowcy jeżdżą wolniej i uważniej" - pisze "Rz".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Odcinek 3 - Od prowadzenia firmy głowa nie boli – jak zarządzać firmą bez stresu

Niższa prędkość, mniej tragiczne skutki wypadków

A skoro prędkość jest mniejsza, to i skutki wypadków są mniej tragiczne – wskazuje Wojciech Pasieczny, były szef stołecznej drogówki, ekspert ds. ruchu drogowego. Zgadza się z tym Andrzej Borowiak, rzecznik wielkopolskiej policji:

Przy mniejszej prędkości, jeżeli nawet dojdzie do wypadku, to są ranni, a nie zabici. Wystarczy jechać wolniej o 10 km/h, a skraca się droga hamowania, mniejsza jest energia samochodu w sytuacji uderzenia, lepiej zadziałają systemy bezpieczeństwa – wylicza w "Rz" insp. Borowiak.

"To, że wielu kierowców zdjęło nogę z gazu, potwierdzają dane dotyczące tzw. 50+" - napisano. Skala zatrzymanych praw jazdy za przekroczenie prędkości o ponad 50 km/h spadła o połowę. Z niemal 32 tys. w pierwszym półroczu roku ubiegłego do 16 tys. obecnego – zaznacza, cytowany przez "Rz", Robert Opas z Biura Ruchu Drogowego KGP. Zbyt szybka jazda, niedostosowana do warunków, stoi za co czwartym wypadkiem. "Również wiąże się często z nieustąpieniem pierwszeństwa czy niezastosowaniem się do sygnalizacji świetlnej" – mówi w gazecie insp. Opas.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(48)
WYRÓŻNIONE
paul
3 lata temu
"kierowcy jeżdżą wolniej i uważniej" - pisze Rz" a zaraz czytamy "Dodano, że w ciągu sześciu miesięcy tego roku doszło do 9995 wypadków, to o 313 więcej (3-proc. wzrost) niż w tym samym czasie roku ubiegłego" to jak dzięki mandatom kierowcy jeżdżą uważniej ? ktoś z konia spadł... łatacie tylko dziury w budżecie i gadacie bzdury
smartboy
3 lata temu
droga benzyna zadziałała
fizyk
3 lata temu
Policja ustawia radary tam, gdzie ustawiono znaki ograniczające prędkość znacznie poniżej bezpiecznej. Kierowca nie może spokojnie z rozwagą jechać, bo musi uważać na pułapki.
...
Następna strona