Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. WZI
|

Żabka chce walczyć o młodych klientów. Inwestuje w technologie

35
Podziel się:

Żabka inwestuje w nowe technologie i chce rozwijać koncept autonomicznych sklepów. - Mamy już kilkadziesiąt tys. unikatowych klientów - powiedział w programie "Money. To się Liczy" Paweł Grabowski, dyrektor rozwiązań bezobsługowych Żabka Future. Firma została laureatem Nagrody money.pl w kategorii Technologia Roku.

Żabka chce walczyć o młodych klientów. Inwestuje w technologie
Żabka rozwija autonomiczne sklepy (Beata Zawrzel/REPORTER)

Karolina Wysota, money.pl: Żabka prowadzi koncept placówek autonomicznych Nano Sklepy. Jak to się sprawdza?

Paweł Grabowski, dyrektor rozwiązań bezobsługowych Żabka Future: Na pewno to rozwiązanie sprawdza się z perspektywy klientów. Po pierwszym sklepie, który otworzyliśmy w Poznaniu, rozwinęliśmy się już do 41 takich sklepów.

Założyliśmy, że sklep autonomiczny ma obsłużyć naszego klienta bez kas i bez kolejek. Dlatego, żeby wejść do sklepu wystarczy aplikacja, albo karta bankowa. W ten sposób odbijamy się w sklepie, a całą resztę załatwia technologia. Aplikacja prowadzi klienta przez ścieżkę zakupową i rozpoznaje, z czym wychodzi ze sklepu. A cała transakcja, rachunki, odbywa się w tle

Zobacz także: Sklepy bez kasjerów. "Mamy kilkadziesiąt tys. klientów"

To ilu jest takich klientów?

Mamy już kilkadziesiąt tysięcy unikatowych klientów, kilkadziesiąt tysięcy wizyt. Staramy się rozwijać ten koncept, nie tylko w miastach, w których już jesteśmy, czyli w Warszawie, Poznaniu, Trójmieście czy Katowicach, ale i w innych dużych miastach.

W najbliższym czasie będziemy chcieli zmienić branding tych sklepów, aby były jeszcze bardziej widoczne i będziemy pracowali nad kolejnymi lokalizacjami.

Na razie z autonomicznych sklepów korzysta garstka klientów. Kiedy one się staną standardem?

 Zakładamy, że potrwa to od 3 do 5 lat. Aczkolwiek technologia ciągle nas zaskakuje, czas wdrażania jest coraz szybszy, troszkę porównujemy to do wdrażania autonomicznych samochodów, czy innych rozwiązań, które całkowicie zmienią rynek.

Ale chciałbym podkreślić, że autonomiczny sklep to jedno z rozwiązań, które ma grupa Żabka. Nie będzie tak, że będziemy mieli autonomiczne Żabki na każdym roku, bo nie jest to naszym celem.

Naszym celem jest zaspokojenie potrzeb klientów, a oni już dzisiaj zwracają nam uwagę, że potrzebują różnorodności.

To nie jest pierwsza wasza inwestycja technologiczna. Czym jeszcze Żabka zabłyśnie?

Staramy się, aby Żabka nie była kojarzona jedynie przez pryzmat sklepu, ale całego ekosystemu, który sprawia, że życie codzienne jest łatwiejsze. Nasze akwizycje, jak np. Macz Fit, czy Dietly, w których staramy się zapewnić klientom dostęp do zdrowszych diet. Staramy się zapewnić dostęp do zakupów także wtedy, gdy klienci nie są w stanie odwiedzić sklepów.

Mogę zdradzić, że już dzisiaj 15 proc. naszego zespołu koncentruje się wyłącznie na technologiach. W kolejnych latach pewnie będzie to jeszcze więcej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(35)
Xdd
2 lata temu
Niby chcą różnorodności, nowych technologii a tak naprawdę prowadzi to do zwiększenia rozgłosu i sprzedaży zaś zmniejszenia wydatków na sklep
Buhaha
2 lata temu
Jak te czytniki paragonów będą takie lipne jak w Lidlu, to przygotujcie się na długie zakupy w tych żabkach, bo nie będzie miał was kto wypuścić i będziecie czekać jak dojedzie obsługa techniczna:)
Polak
2 lata temu
Bojkotować!!!Milionerzy chcą jeszcze bardziej ograniczyć koszty. Za mało im...
ggate
2 lata temu
I macie co chcieliście, maszyny i programy zastąpią ludzi i nie będzie pracy.
Olo
2 lata temu
Wreszcie zniesmaczona sklepowa pójdzie na bruk.
...
Następna strona