Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Żabka powalczy o młodszych klientów. Tym ich kusi

49
Podziel się:

Żabka inwestuje w nowoczesne technologie i chce zachęcić klientów do sklepów bezobsługowych. W kilku punktach Żabka Nano rozpoczęły się testy gry wykorzystującej rzeczywistość rozszerzoną. Nowy pomysł ma angażować klientów tej popularnej sieci, zwłaszcza tych najmłodszych. Za swoje dotychczasowe osiągnięcia Żabka została właśnie doceniona. Firma została laureatem Nagrody money.pl w kategorii Technologia Roku.

Żabka powalczy o młodszych klientów. Tym ich kusi
Żabka testuje gry w technologii AR w swoich bezobsługowych sklepach (zdj. ilustracyjne) (East News, ZOFIA BAZAK)

Nagrodę money.pl w kategorii Technologia Roku na gali Impact’22 w Poznaniu wręczył Jacek Świderski, prezes WP Holding. Zanim przedstawił laureata, powiedział, że łączy on dwa światy — online ze światem offlinowym.

Nagrodę odebrał Paweł Grabowski, dyrektor bezobsługowych rozwiązań w Żabka Future. Mówił, że ambicją jego firmy było postawienie w sercu Wielkopolski prawdziwie autonomicznego sklepu.

Teraz jesteśmy największą siecią autonomiczną w Europie i nie możemy się doczekać, aby stać się najwięksi na świecie. Ta nagroda pokazuje, że warto podejmować ryzyko, przede wszystkim dla klientów, którzy powinni widzieć, że świat się zmienia na lepsze, a Żabka Nano jest symbolem tej zmiany — mówił ze sceny Paweł Grabowski.

Żabka stawia na handel przyszłości. Dlatego inwestuje w projekt sklepów autonomicznych Żabka Nano.

Paweł Grabowski opowiadał niedawno w programie "Money. To się liczy", że sklepach bezobsługowych Żabka Nano działa system, który pozwala rozpoznawać ścieżkę klienta w sklepie — co dany klient w nim zrobi, jakie towary schowa do torby i wyjdzie.

Autoryzujemy klienta od wejścia, czy to przez kartę odbijaną od czytnika, czy aplikację, przeprowadzamy go przez całą ścieżkę zakupową. W momencie, gdy klient opuszcza sklep, dostaje rachunek z informacją o automatycznie pobranej kwocie. To chwilę trwa, kilka minut, system musi rozpoznać wszystko, co się wydarzyło — opowiadał.

Co ciekawe, nie trzeba będzie mieć do tego dodatkowej aplikacji. W niektórych sklepach, na przykład w Żabkach Nano w biurowcach, można wejść za pomocą karty płatniczej. W innych możliwe jest wejście także poprzez aplikację. Żabka aktualnie ma 36 bezobsługowych placówek Żabka Nano.

Paweł Grabowski przekonuje, że cały system zaprojektowano z założeniem pełnej anonimowości, nie przechowuje on danych biometrycznych.

Gry w sklepach bezobsługowych Żabki

To jednak nie jest jedyny pomysł Żabki, jak przyciągnąć nowych klientów. Sieć w swoich bezobsługowych sklepach udostępni także gry w rozszerzonej rzeczywistości, które mają zainteresować głównie najmłodszych klientów.

Testy gier bazujących na rozszerzonej rzeczywistości trwają już w kilku punktach, chodzi np. o warszawski Ursynów. W aplikacji są różne zadania. Nowy pomysł Żabki zrodził się dzięki współpracy ze start-upami.

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo

Zobacz także: Podwyżki cen po sankcjach na Rosję. Będą dalsze wzrosty?

Po zagraniu w taką grę firma prosi o wypełnienie krótkiej ankiety sprawdzającej zadowolenie z nowej usługi i pyta, czy zachęciła ona do ponownego odwiedzenia sklepu. Od wyniku pilotażu zależy, czy grupa będzie inwestować w tego typu usługi.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(49)
Polak
2 lata temu
Będziecie mieć autonomicznych klientów.
Hgggg
2 lata temu
dzisiaj nie przechowuje jutro będzie...
Elek
2 lata temu
Żabka jest droga, jak mało która sieć. Sympatyczne reklamy tego nie zrekompensują.
Maria
2 lata temu
TESTER PRZYSZŁOŚCI- ZNIEWOLENIE, - CHINY
Romulus
2 lata temu
Lubie żabkę. A wy tylko Tuska😄😄😄
...
Następna strona