Zmarł Leszek Gierszewski, prezes firmy Drutex
4 grudnia odszedł Leszek Gierszewski, założyciel i prezes firmy Drutex - poinformowała spółka w komunikacie na swojej stronie internetowej. "Był wizjonerem, dla którego ta firma i jej pracownicy byli życiową pasją" - czytamy.
"Z głębokim żalem i smutkiem przekazujemy Wam wiadomość o śmierci naszego Prezesa i Założyciela, Leszka Gierszewskiego. Odszedł 4 grudnia 2025, pozostawiając po sobie nie tylko firmę, którą zbudował od podstaw, ale i wizję, która od lat wyznacza standardy w naszej branży. To trudny moment dla nas wszystkich – zarówno dla Rodziny, jak i dla całej społeczności Drutex" - czytamy w komunikacie na stronie firmy Drutex.
"Prezes Gierszewski był wizjonerem, dla którego ta firma i jej pracownicy byli życiową pasją. Prezes zawsze powtarzał, że siłą Drutexu są ludzie. Najlepszym sposobem na uczczenie Jego pamięci jest kontynuowanie Jego dzieła z takim samym zaangażowaniem, jakie On okazywał każdego dnia" - napisali przedstawiciele firmy.
Ceny aut spadną? "Transakcyjne już są niższe"
Leszek Gierszewski założył własną firmę o nazwie Wytwarzanie Wyrobów z Drutu, Łańcuchów i Sprężyn w Wiklinie w 1985 roku. W roku 1991 przeniósł ją do Bytowa i zmienił nazwę na Drutex - czytamy na stronie spółki. Trzy lata później rozpoczął produkcję stolarki okienno-drzwiowej i dziś firma jest znana właśnie z tych produktów (oraz m.in. rolet i fasad). Drutex jest w branży gigantem, zatrudnia prawie 4 tys. pracowników i znany jest na całym świecie.
Gierszewski regularnie pojawiał się w rankingach najbogatszych Polaków. W tegorocznym rankingu "Forbesa" zajął 22. miejsce z majątkiem szacowanym na nieco ponad 3 mld zł.
"Przyczółki na innych kontynentach"
- Jeszcze piętnaście lat temu polscy producenci okien postrzegani byli na równi z bułgarskimi czy rumuńskimi. Dziś jesteśmy liderem, a nasze okna są zagraniczną wizytówką Polski - mówił Gierszewski w marcowym wywiadzie dla "Forbesa".
- Na całym świecie współpracujemy z kilkoma tysiącami dealerów. Cały czas rozwijamy nasze działy handlowe. Plany mamy ambitne, bo wiemy, jak ważna jest dywersyfikacja sprzedażowa rynków. Poza Europą, gdzie jesteśmy niemal wszędzie, budujemy przyczółki na innych kontynentach. Rośnie nasza sprzedaż w USA i Kanadzie - wyliczał.
źródło: drutex.pl, Forbes