Zmiana w radzie nadzorczej Newagu. Poncyljusz ustępuje, Miterski dołącza
Nowosądecki producent taboru kolejowego Newag poinformował o zmianach personalnych w swoim organie nadzorczym. Paweł Poncyljusz zrezygnował z funkcji członka rady nadzorczej, a jego miejsce zajął Konrad Miterski. Walne zgromadzenie akcjonariuszy zatwierdziło również wypłatę dywidendy w wysokości 2 zł na akcję.
Jak wynika z komunikatu giełdowego opublikowanego we wtorek, Paweł Poncyljusz złożył rezygnację z pełnionej funkcji 10 czerwca 2025 roku. Był on nie tylko członkiem rady nadzorczej, ale również zasiadał w Komitecie Audytu, gdzie spełniał kryteria niezależności określone w ustawie. Poncyljusz jako powód swojej decyzji wskazał "inne obowiązki zawodowe, które nie pozwalają na pełne zaangażowanie się w prace Rady Nadzorczej Spółki".
Podczas walnego zgromadzenia podjęto uchwałę o powołaniu na wakujące stanowisko Konrada Miterskiego. Nowy członek rady nadzorczej to specjalista w zakresie realizacji transakcji kapitałowych i strukturyzowania projektów inwestycyjnych w oparciu o bilans spółki. Jego kompetencje obejmują również złożone transakcje restrukturyzacji podmiotów gospodarczych oraz nowe technologie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Tłit - Katarzyna Lubnauer
Decyzja o wypłacie dywidendy dla akcjonariuszy
Podczas tego samego walnego zgromadzenia podjęto również istotne decyzje finansowe. Akcjonariusze zatwierdzili uchwałę dotyczącą podziału zysku za 2024 rok, przewidującą wypłatę dywidendy. Na ten cel przeznaczono kwotę 90 000 002,00 zł, co przekłada się na 2,00 zł na każdą akcję. W podziale zysku uczestniczyć będą wszystkie akcje spółki, których łączna liczba wynosi 45 000 001.
Spółka ustaliła, że do otrzymania dywidendy będą uprawnieni akcjonariusze posiadający akcje Newagu w dniu 18 czerwca 2025 roku. Faktyczna wypłata środków nastąpi 27 czerwca 2025 roku. Jest to ważna informacja dla inwestorów zainteresowanych zyskiem z posiadanych walorów nowosądeckiego producenta.
Newag to firma o długiej tradycji, działająca na polskim rynku od 1876 roku. Przedsiębiorstwo z Nowego Sącza w Małopolsce specjalizuje się w produkcji elektrycznych i spalinowych pojazdów pasażerskich, lokomotyw elektrycznych i spalinowych oraz pojazdów metra i tramwajów. Od grudnia 2013 roku spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, co czyni ją jednym z kluczowych podmiotów w sektorze kolejowym na polskim rynku kapitałowym.