Zmiany klimatyczne. Gigant handlu internetowego zapowiada walkę z emisjami
Do 2025 roku emisja CO2 z własnej działalności ma być niższa o 80 procent. Taką zapowiedź złożyli przedstawiciele firmy Zalando. Ponadto platforma sprzedażowa planuje zwiększyć wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych do 100 proc.
Zalando ogłosiło swoje nowe cele. Firma planuje do 2025 roku ograniczyć o 80 procent emisję dwutlenku węgla z działalności własnej i o 40 procent z produkcji własnych marek.
Ponadto przedstawiciele koncernu zobowiązali się do zwiększenia rocznego pozyskiwania odnawialnej energii elektrycznej z 34 proc. w 2017 r. do 100 proc. w 2025 r.
Zapowiedziane kroki platformy sprzedażowej mają być zgodne z krokami zapisanymi w Porozumieniu Paryskim, które przewiduje zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych w taki sposób, by obniżać wzrost średniej temperatury (w porównaniu do epoki przedindustrialnej) docelowo do nie więcej niż 1,5 stopnia Celsjusza.
Obejrzyj: E-handel rośnie dzięki pandemii. Brzoska: miliony nowych klientów
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl