Zwolnienia w polskiej spółce gamingowej. 20 proc. zespołu trafiło na bruk
Platforma GOG, należąca do CD Projekt, zmaga się z dużymi problemami kadrowymi. W październiku 2024 roku firma zwolniła 20-30 osób, co stanowi nawet 20 proc. zespołu. Regularne zwolnienia i wysoka rotacja wskazują na trudności w utrzymaniu stabilności organizacyjnej - informuje CD Action.
GOG to platforma do sprzedaży gier należąca do CD Projekt. Jednak CD Action informuje, że tylko w październiku 2024 roku firma zwolniła 20-30 pracowników, co stanowi nawet jedną piątą wszystkich zatrudnionych.
Zwolnienia te wpisują się w wieloletni trend — jak wynika z informacji przekazanych przez byłych i obecnych pracowników, podobne redukcje etatów miały miejsce co 2-3 lata, a roczna rotacja kadry wynosi około 30 proc.
Managing director GOG, Maciej Gołębiewski, w odpowiedzi na pytania dotyczące zwolnień, wyjaśnił, że "GOG regularnie dostosowuje strukturę do swojej strategii i realizowanych projektów, czasami to oznacza likwidację niektórych ról - tak jak to miało miejsce w ostatnim czasie".
Firma nie podała jednak szczegółowych przyczyn redukcji etatów ani planów na przyszłość, co może wskazywać na głębsze problemy strategiczne - czytamy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Znany ekonomista nie ma wątpliwości. "Cud gospodarczy w Polsce"
Historia polskiej platformy GOG
Jak przypomina portal, początki GOG sięgają około 2008 roku. W tamtym czasie platforma Steam zdobywała już prym na rynku w zakresie cyfrowej dystrybucji gier.
Członek zarządu CD Projekt Piotr Karwowski zauważył, że istnieje potencjał na stworzenie alternatywy – platformy koncentrującej się na klasycznych tytułach, które nie były dostępne, bądź nie działały na najnowszych wersjach systemu Windows. Z tego pomysłu wzięła się nazwa firmy: GOG to akronim od Good Old Games, co tłumaczy się na "stare dobre gry".