Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|
aktualizacja

Police. Podpisano umowę na bezpośrednie połączenie kolejowe z portem

2
Podziel się:

PKP PLK i władze Morskiego Portu Police podpisały umowę na budowę bezpośredniego połączenia kolejowego z portem. Wartość inwestycji szacuje się na 120 mln złotych.

Police. Podpisano umowę na bezpośrednie połączenie kolejowe z portem
(East News)

Umowa zakłada budowę odgałęzienia prowadzącego ze stacji kolejowej Police do portu. W ramach inwestycji ma powstać torowisko i sieć trakcyjna.

Dzięki budowie pociągi towarowe będą mogły dojechać do stacji załadunkowej i wyładunkowej, co zdaniem zarządu portu ma zwiększyć konkurencyjność transportu morskiego i kolejowego.

- Będziemy mogli inaczej tworzyć naszą sieć logistyczną, inaczej zaopatrywać nasze zakłady, którą są rozmieszczone na terenie całej Polski, jak również jest to możliwość rozwoju portu, zwiększenie asortymentu świadczonych usług. Ten port ulega znaczącej przebudowie pod kontem największej inwestycji w polskim przemyśle, czyli Polimery Police. Inwestycja rzędu 5-6 mld zł, gdzie również będą nabrzeża portowe. Trzeba wspomnieć również, że nastąpi pogłębienie toru wodnego, gdzie będziemy mogli przyjmować statki o większym zanurzeniu - powiedział PAP Wojciech Wardacki, prezes Grupy Azoty.

Budowa nowego połączenia ma też usprawnić sam transport kolejowy. Pociągi towarowe jadące linią Szczecin - Trzebież do portu w Policach muszą przejeżdżać przez oddaloną od portu stację, należącą do zakładów chemicznych. Po wybudowaniu nowego torowiska nie będzie takiej potrzeby, a co za tym idzie, linią kolejową będzie mogło pojechać więcej składów.

- W Krajowym Programie Kolejowym, oprócz inwestycji typowo pasażerskich są także projekty umożliwiające sprawny przewóz towarów - powiedział prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel. - PKP PLK zrealizują kontrakty związane z poprawą dostępności do portów w Trójmieście, Szczecinie, Świnoujściu i Policach.

Szacunkowa wartość planowanej inwestycji to 122 mln złotych. Na razie nie znamy jeszcze terminu rozpoczęcia budowy.

Zobacz także: Zobacz też: Minister gospodarki morskiej: port w Elblągu nie dla największych statków, ale bardzo potrzebny

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
pieniądze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(2)
zzzzz
5 lata temu
przebudowie "pod kontem" największej inwestycji.
taka prawda
5 lata temu
Po co te tory skoro nasze zaklady azotowe będą pracowaly na amerykańskim surowcu droższym niż konkurencja.Komu będą sprzedawały drogie nawozy? Taniej będzie naszym rolnikom sprowadzać nawozy sztuczne z Niemiec