Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Oliwia Skindzier
|
aktualizacja

Co obejmuje ubezpieczenie telefonu?

1
Podziel się:

Nasze smartfony to już nie tylko telefony, ale wielozadaniowe narzędzia, bez których trudno się obyć. Wraz z rozwijaniem funkcjonalności telefonów rośnie także ich cena. Koszt zakupu smartfona z wyższej półki to dziś wydatek rzędu kilku tysięcy złotych. Nic dziwnego, że wiele osób myśli o tym, by zabezpieczyć swój telefon w razie kradzieży, zbicia ekranu czy zalania. Co obejmuje ubezpieczenie telefonu i ile kosztuje?

Co obejmuje ubezpieczenie telefonu?
(Getty Images, Bronek Kaminski)

Ubezpieczenie telefonu — zakres ochrony

Smartfony są z nami wszędzie. Codziennie narażamy nasze telefony komórkowe na zniszczenie. Upadek na ziemię, zalanie czy kradzież to powszechne sytuacje, które mogą zdarzyć się każdemu. Decydując się na zakup droższego urządzenia, warto rozważyć zakup polisy.

Co obejmuje ubezpieczenie telefonu? Warto dokładnie zapoznać się z warunkami polisy, by wiedzieć jakie sytuacje są objęte ochroną. Standardowe ubezpieczenie obejmuje uszkodzenia sprzętu w wyniku wypadku, zalania czy przepięcie. Ochroną można objąć sam wyświetlacz lub całe urządzenie

Jednak nie są to wszystkie sytuacje, w których ochrona telefonu jest możliwa. Od czego jeszcze można ubezpieczyć telefon? Niektórzy ubezpieczyciele oferują także możliwość wykupienia polisy, która chroni sprzęt w razie kradzieży.

Zazwyczaj, gdy dojdzie już do pechowej sytuacji, ubezpieczony może liczyć na naprawdę swojego telefonu, a gdy koszty naprawy przewyższają wartość urządzenia, otrzyma nowy model. W razie kradzieży także może liczyć na nowy telefon. Trzeba jednak przed podpisaniem umowy dowiedzieć się, jakie dokładnie sytuacje obejmuje ubezpieczenie i na co może liczyć ubezpieczony, gdy już dojdzie do zdarzenia określonego w polisie. 

Gdzie i kiedy warto wykupić ubezpieczenie na telefon?

Posiadacze telefonów komórkowych mają kilka możliwości ubezpieczenia swojego urządzenia. Pierwszą opcją jest polisa u operatora, u którego został zakupiony telefon. To wygodne rozwiązanie, które pozwala załatwić wszelkie formalności w jednym miejscu. Doradcy sieci komórkowych oferują taką możliwość przy podpisywaniu umowy kupna urządzenia. Zazwyczaj taka opcja obejmuje naprawę sprzętu i zapewnienie zastępczego telefonu na czas naprawy. Obecnie większość operatorów zapewnia kompleksowe ubezpieczenie, które chroni smartfon także na wypadek kradzieży. 

Drugą możliwością jest ubezpieczenie telefonu w sklepie elektronicznym, w którym sprzęt został kupiony. Firmy proponują podobny zakres ochrony, a także możliwość podzielenia kosztów ubezpieczenia na raty. 

Jeśli ubezpieczenie nie zostało wykupione wraz z momentem zakupu sprzętu, nic straconego. Telefon można ubezpieczyć zazwyczaj do nawet 6 miesięcy po zakupie. Można także samodzielnie wybierać firmę ubezpieczeniową. To trzecia opcja, która wymaga jednak nieco więcej zaangażowania.

Kiedy warto wykupić ubezpieczenie telefonu? Przede wszystkim wtedy, gdy nie chcesz martwić się o to, ile kosztuje naprawa zalanego czy uszkodzonego telefonu. Użytkownicy droższych sprzętów powinni sprawdzić możliwości ochrony. Dla osób, które posiadają starsze modele i nie korzystają ze smartfonów zbyt często, ubezpieczenie nie jest potrzebne.

Ile ważne jest ubezpieczenie telefonu?

To, co na warto zwrócić uwagę, to okres obowiązywania ubezpieczenia. Umowy podpisywane są zazwyczaj na rok, jednak w każdym momencie można zrezygnować z ubezpieczenia. Nie trzeba podawać przyczyny rezygnacji, jednak zawsze warto sprawdzić, na jakich zasadach można zakończyć opłacanie polisy.  

Jak zgłosić szkodę i jak wygląda postępowanie?

Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU), czyli podstawowy dokument, który otrzymuje się przy zakupie polisy, określa zakres odpowiedzialności ubezpieczyciela, czyli sytuacje, w których można żądać likwidacji szkody. Opisuje także obowiązki klienta. Najczęściej problemem nie jest to jak opisać uszkodzenie telefonu dla ubezpieczenia, ale krótki termin na zgłoszenie szkody. Zazwyczaj wynosi on jedynie kilka dni. Ubezpieczony musi w tym czasie poinformować np. operatora sieci o tym, że telefon uległ uszkodzeniu czy został skradziony. 

Cała procedura może odbyć się elektronicznie lub telefonicznie. Należy podać swoje dane osobowe, czasami numer polisy oraz krótko opisać zdarzenie. Termin, w którym ubezpieczyciel zobowiązany jest do naprawy czy wymiany sprzętu na nowy, musi zostać przed niego podany w dokumentach. Koniecznie dowiedz się, jak wygląda postępowanie w razie zdarzenia jeszcze przed podpisaniem umowy

Czy warto zdecydować się na ubezpieczenie telefonu?

Jeśli nie chcesz martwić się tym, ile kosztuje naprawa telefonu, a posiadasz smartfon z wyższej półki, z pewnością rozważ wykupienie ubezpieczenia. Zastanów się, jak dbasz o drogie sprzęty. Jeśli nigdy nie zdarzyło Ci się popsuć urządzenia, nowy telefon trafia od razu do etui i kupujesz ochronną szybkę, może się okazać, że nie potrzebujesz kompleksowego zakresu ochrony. Jeśli jednak obawiasz się o wysokie koszty naprawy, a Twój smartfon jest niezbędny w codziennej pracy i nie wyobrażasz sobie funkcjonować bez niego, sprawdź oferty polis. To często nieduży wydatek, a w zamian otrzymuje się ochronę, która może okazać się niezwykle cenna w razie nieprzewidzianych zdarzeń. 

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
porady
ubezpieczenia
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
babcia
2 lata temu
Bez snartfona mi na zyc.