Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

Ponad dwa miliony Włochów dało się oszukać. Kierowcy na celowniku

1
Podziel się:

Ponad 2,3 miliona Włochów padło w ciągu ostatniego roku ofiarą oszustwa, kupując fałszywe ubezpieczenia OC samochodu lub motocykla. W sumie stracili na tym setki milionów euro.

Ponad dwa miliony Włochów dało się oszukać. Kierowcy na celowniku
Ponad dwa miliony Włochów dało się oszukać i kupiło fałszywe OC. Stracili w sumie niemal 700 mln euro (Adobe Stock, MikhailovStudio)

Oszukanych zostało trzy razy więcej osób niż w poprzednim roku, a łączne szkody szacowane są na prawie 700 milionów euro – wynika z badania instytutów mUp Research i Norstat Italia, które opisuje dziennik "L`Avvenire".

Chcą oszczędzić i tracą

Średnia szkoda na osobę wyniosła około 287 euro. Tylko co drugi oszukany zgłosił tę sprawę organom ścigania, bankowi lub innej instytucji, np. chroniącej prawa konsumentów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Rząd Tuska zacznie od cięć? Prof. Orłowski: to bajki, słowo się rzekło

W ciągu roku średnia roczna składka OC płacona we Włoszech za ubezpieczenie samochodu wzrosła o 31,5 proc. i wynosi obecnie 610,87 euro. Z kolei ubezpieczenie motocykla zdrożało o 41,4 proc. i dziś trzeba na nie wydać średnio 572,97 euro. "W tej sytuacji Włosi chcą oszczędzić, a przestępcy wykorzystują tę potrzebę, aby ich oszukać" – komentują autorzy badania.

Królują fałszywe e-maile

Jednym z najczęściej wykorzystywanych kanałów do oszukiwania klientów w zakresie kupna OC jest internet. W 42 proc. przypadków oszustwo rozpoczęło się od fałszywego e-maila odsyłającego do oszukańczych stron. W niemal co czwartym przypadku było to z natomiast fałszywe call center. Oszuści naciągają tak kierowców coraz częściej - w ten sposób dało się nabrać 23 proc. kierowców, podczas gdy jeszcze rok wcześniej ten odsetek wynosił 11,1 proc.

W dalszej kolejności wśród najczęściej wykorzystywanych narzędzi do oszukiwania Włochów znajdują się fałszywe SMS-y (21 proc.) i usługi bezpośredniej sprzedaży (20 proc.). Nie brakuje też oszustw za pośrednictwem sieci społecznościowych i komunikatorów internetowych – w tym przypadku fałszywą polisę OC kupiło odpowiednio 9 i 8 proc. oszukanych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(1)
PROSTE!
3 miesiące temu
Polacy są "ładowani" w :D 365 dni i jeszcze sobie to chwalą a potem wybierają kolejnych ,którzy ich "ładują" w :D i dalej sobie chwalą ! I co ? I I RP SO ! A przy wigilijnym stole jeszcze się kłócą ,kto ich lepiej "ładuje" i "ładował" !