Pełna Księgowość – Wszystkie wiadomości
PEŁNA KSIĘGOWOŚĆ / Pełna księgowość – co to jest?
Pełna księgowość jest najbardziej skomplikowaną, zaawansowaną wersją prowadzenia ksiąg handlowych. Chodzi w niej o odpowiednie zaksięgowanie wszystkich operacji dokonywanych przed przedsiębiorstwo. W jej ramach należy przechowywać wszystkie dokumenty kupna i sprzedaży. Trzeba także odnotować wszelkie transakcje, przelewy przychodzące i wychodzące, a także wszelkie operacje związane z magazynem.
KSIĘGA RACHUNKOWA / Księgi rachunkowe. Kto ma obowiązek prowadzić księgi rachunkowe?
Przedsiębiorcy muszą prowadzić ewidencję przychodów i kosztów. Ewidencja może być prowadzona w formie uproszczonej, czyli Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów albo pełnej, czyli w formie księgi rachunkowej. Zwykle jest tak, że księgi rachunkowe są adresowane dla większych firm.
PEŁNA KSIĘGOWOŚĆ / Karta podatkowa a limit pełnej księgowości
Jeśli można ustalić obroty podatnika na karcie podatkowej, stosuje się do niego obowiązek prowadzenia pełnej księgowości po przekroczeniu limitu 1,2 mln euro.
PEŁNA KSIĘGOWOŚĆ / Mniej małych firm na pełnej księgowości?
Wkrótce tysiące małych firm nie będą musiały prowadzić pełnej księgowości.