Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|

Farmacja, telekomunikacja i media rozgrzały rynek reklamowy

1
Podziel się:

1,92 mld zł warty jest rynek reklamy po trzech miesiącach 2017 roku – wynika z badań agencji mediowej Starcom.

Farmacja, telekomunikacja i media rozgrzały rynek reklamowy
(pixabay/ CC0 Public Domain)

Już 1,92 mld zł warty jest rynek reklamy po trzech miesiącach 2017 roku – wynika z badań agencji mediowej Starcom. To oznacza wzrost o 2,3 proc. w stosunku do roku ubiegłego. A wszystko dzięki wysokim nakładom na reklamę w internecie.

Ponad połowa wartości wydatków na reklamę internetową trafiła do Google i Facebooka. Facebook, który wykorzystuje duże zainteresowanie biznesu treściami video w przekazach na platformach społecznościowych, miał najwyższą dynamikę wzrostu.

Wartość wydatków na reklamę internetową wzrosła po trzech miesiącach 2017 r. o 10,6 proc. względem tego samego okresu ubiegłego roku. Dziś wydatki firm na pokazanie się w sieci stanowią prawie trzecią część całego rynku. Reklamodawcy wydali łącznie o 59,1 mln zł więcej na ten właśnie kanał komunikacji z klientami.

Lepsza sytuacja gospodarcza miała wpływ na sytuację firm i ich aktywność na rynku reklamy. W sumie aż dwanaście sektorów zwiększyło swoje wydatki, a jedynie cztery odnotowały spadki.

- Po słabym drugim półroczu poprzedniego roku, sytuacja polskiej gospodarki na początku 2017 r. zdecydowanie się poprawiła. Wszystkie wskaźniki makroekonomiczne wykazują pozytywną tendencje. W pierwszym kwartale wzrost PKB wyniósł aż 4 proc, a prognozy na cały 2017 r. mówią o dynamice na poziomie 3,5 proc. – potwierdza mówi Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu. -

Jak przyznaje dodatkowym impulsem dla konsumentów jest program „Rodzina 500+”, w ramach którego polskie rodziny otrzymają w bieżącym roku 23 mld zł. - Wszystko to pozwala zachować optymizm co do rynku reklamowego – dodaje.

**Leki i telekomy**

Kwartał okazał się bardzo dobry dla telekomunikacji, produktów farmaceutycznych i leków oraz sektora mediów. Największym reklamodawcą na rynku był w analizowanym okresie Aflofarm Farmacja Polska. Jest to także firma, która najmocniej zwiększyła inwestycje reklamowe względem poprzedniego roku.

Dużo w reklamę inwestowały witryny internetowe takie jak: pyszne.pl, momondo.pl czy showmax.com. Mocno urosły także budżety branży telekomunikacyjnej. Wszyscy operatorzy z wyjątkiem Orange intensywnie promowali swoje oferty duetowe. Największym reklamodawcą w tym sektorze był T-Mobile Polska.

Finanse natomiast kolejny raz z rzędu mocno zredukowały swoje budżetów. Wydatki tych firm zmniejszyły się aż o 31,5 mln zł. Silnie spadły także wydatki na reklamę sektora żywność. Ten ostatni zredukował swoje wydatki reklamowe o 33,8 mln zł. Budżety uszczupliły między innymi Nestle, Unilever, Hochland czy Maspex Wadowice.

**Telewizja wciąż ma się dobrze**

Mimo że pod względem dynamiki internet jest najbardziej prężny, wciąż większość wydatków reklamowych idzie na spoty telewizyjne.

Jak wynika z raportu, budżety telewizyjne wzrosły w okresie od stycznia do marca 2017 r. o 3,1 mln zł. Inwestycje reklamowe zwiększyło dziesięć sektorów, zaś sześć zmniejszyło. Zdecydowanie największy wolumenowo wzrost odnotowaliśmy w przypadku sektora motoryzacja (+11,3 mln zł, dynamika +25,3 proc.) – głównie za sprawą dużych inwestycji reklamowych Volkswagen Group Polska.

Wzrost wydatków urzędów oraz instytucji państwowych przełożył się na silną dynamikę przyrostu wartości segmentu pozostałe (+7 mln zł, dynamika +44,6 proc.). Sektor media urósł (+6,2 mln zł, +22,3 proc.) dzięki dużym wydatkom serwisu internetowego Showmax.com. Zdecydowanie najważniejszym sektorem dla telewizji w pierwszym kwartale 2017 r. była farmacja, która wydała 227,3 mln zł. Na drugim i trzecim miejscu plasuje się handel i żywność.

reklama
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(1)
wrrrrrrr
7 lat temu
Bez trunków skurczy się liczba zagranicznych turystów: obecnie co trzeci Z Unii przyjeżdżał do na, by tanio urżnąć się i coś tez za grosze przerżnąć?