Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Bartosz Chochołowski
|

Chochołowski: Szybko autem i koleją? Wystarczy jeden dekret!

0
Podziel się:

Słuszną linię ma nasza władza, dała nam szansę na szybkie podróżowanie.

Chochołowski: Szybko autem i koleją? Wystarczy jeden dekret!

Słuszną linię ma nasza władza, która mimo obiektywnych trudności - pociągi (te zwykłe) stanęły, te szybkie mimo zapowiedzi nie powstaną - dała ludziom szansę na szybkie przemieszczanie. Skoro nie da się koleją, to samochodami po drogach. Ale czy nowe przepisy to rzeczywista szansa na szybszą podróż?

Nowe limity prędkości już obowiązują, a niebawem zacznie obowiązywać nowy taryfikator mandatów (przeczytasz o tym tutaj)
. W dodatku radary - inaczej niż dotychczas - mają być tak ustawione, że wychwytują jadących o 10 kilometrów na godzinę.

Daje to możliwość bezkarnego jeżdżenia w miastach 60 kilometrów na godzinę. 100 kilometrów można jechać po pozostałych drogach, a na ekspresowej 130. Autostradą bezkarnie pognamy 150 kilometrów na godzinę.

Jednak nieśmiało nasuwa się pytanie, po co te zmiany, skoro na wielu drogach prędkość dająca nadzieję na nie rozczłonkowanie samochodu to 30 na godzinę:

Paradoks polega na tym, że zwiększa się limity prędkości i daje dyspensę za jazdę nieco szybszą niż dozwolona, a stan dróg zdecydowanie promuje powolną jazdę. Czyli kierowcy mogą szybciej jeździć, ale muszą wolniej.

Władza powinna zająć się budowaniem i remontowaniem dróg, likwidacją setek bzdurnych przepisów, które utrudniają i podrażają inwestycje, zamiast tracić czas na zmienianie przepisów, których możliwość zastosowania jest czysto hipotetyczna.

Kolejnym krokiem powinno być zwiększenie dopuszczalnej prędkości pociągów. Do 400 kilometrów na godzinę. W ten sposób, jedną ustawą władza stworzy polskie TGV. Mielibyśmy kolej, która może jeździć super szybko. Ale nie musi.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/53/t128309.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/raporty/artykul/grabarczyk;polozyl;kolej;z;drogami;radzi;sobie;lepiej,174,0,748718.html) Grabarczyk położył kolej, z drogami radzi sobie lepiej Bilans rządów ministra w PKP jest katastrofalny, ale obiecuje, że sieć autostrad zwiększy się o 80 procent. Na razie zamiast nich rosną opóźnienia.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/203/t127947.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/raporty/artykul/gigantyczne;straty;kolei;przez;rok;ponad;730;mln;zl,85,0,747605.html) Gigantyczne straty kolei. Przez rok ponad 730 mln zł Mimo miliardowych dotacji z budżetu, większość spółek PKP wciąż notuje straty.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/207/t127951.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/grabarczyk;wedlug;sld;-;niekompetencja;rodzinne;uklady;i;chaos,194,0,747970.html) Grabarczyk według SLD - niekompetencja, rodzinne układy i chaos W Sejmie debata nad wotum nieufności dla ministra. Oskarża Szczepański, broni Tusk.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/106/t124010.jpg ) ] (http://www.money.pl/archiwum/felieton/artykul/chocholowski;albo;pkp;albo;swieta;na;trzezwo,25,0,739097.html) Chochołowski: Albo PKP, albo święta na trzeźwo Sytuacja na kolei jest tak dramatyczna, że nawet Dorn tego nie wytrzymał.

Autor komentarza jest dziennikarzem Money.pl

Autor komentarza jest dziennikarzem Money.pl

wiadomości
felieton
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)