W ostatnich dniach przez media przetacza się debata o wizerunkowej przemianie prezesa PiSJarosława Kaczyńskiego.
Już kilka tygodni temu prasa doniosła, że idzie nowe. Prezes ma zostać poddany brutalnemu szkoleniu i - dzięki zabiegom speców od politycznego marketingu - zaprezentować nową, ocieploną i przyjazną twarz zatroskanego męża stanu.
Pierwsze oznaki odejścia od pozy bojownika zmagającego się z układem pojawiły się już kilka dni temu na organizowanych przez PiS konferencjach prasowych.
Opalony i w eleganckiej - choć podobno nie nowej - marynarce prezes PiS punktował zaniedbania i błędy polityki gospodarczej rządu. Towarzyszyły mu panie:Aleksandra Natalli-Świat - najważniejsza chyba obecnie dama z PiS-owskiej wierchuszki oraz byłe współpracowniczki z rządu, którym kierował:Grażyna GęsickaiJoanna Kluzik-Rostkowska
Na konferencjach nie mówiono już o układzie, ale o kryzysie, dziurze budżetowej i bezrobociu. PiS pokazuje, że chce i potrafi zadbać o portfele Polaków.
Apogeum wizerunkowej ofensywy przed niedzielnym kongresem partii było pojawienie się spotu, w którym wyżej wymienione posłanki - w nowoczesnej biurowej scenerii - chwalą się osiągnięciami rządu PiS. Na końcu filmiku pojawia się sam prezes Kaczyński, który podsumowuje wyliczankę stwierdzeniem: _ Jesteśmy silniejsi doświadczeniem _.
ZOBACZ SPOT PiS _ CZYNY, NIE CUDA _(2009):
Zmiana widoczna jest gołym okiem. PiS próbuje pokazać, że tym, co przede wszystkim leży na sercu partii jest gospodarka. Nie ma mowy o korupcji. Nie ma zaciętych twarzy szeryfów.
Szansę na powodzenie nowej strategii oceniane są różnie. Nie brakuje uszczypliwych komentarzy, ze PiS powinien zmienić nazwę na PiG - Prawo i Gospodarka, ale są i tacy, którzy nie wykluczają tego, że partiaJarosława Kaczyńskiegomoże odrobic sondażowy dystans.
Czy jednak sam klip promujący wizerunkowy _ lifting _ PiS ma szansę wejść do kanonu polskiej, politycznej twórczości telewizyjnej? Mamy co do tego spore wątpliwości. Nie ma tu bowiem zapadającego w pamięć hasła na miarę: _ Mordo, ty moja! _
ZOBACZ SPOT PiS_ SALON _ (2007):_ _
_ _
Brak tu też intrygującego konceptu i formalnego błysku na miarę pochodzącego z tej kampanii spotu PO, który powielił argentyński pomysł z tekstem czytanym wspak.* *
ZOBACZ SPOT PO 180 STOPNI (2007):_ _
Nie ma mowy o zapadającym w pamięć motywie muzycznym. A dokonania klasyków w tej materii nie łatwo przebić.
ZOBACZ SPOTALEKSANDRA KWAŚNIEWSKIEGOZ MUZYKĄ TOP ONE (1995):
O zdobyciu rozgłosu na miarę najsłynniejszego filmu ostatnich lat, też nie ma raczej co marzyć. Ale zapewne akurat o to twórcom reklamówki nie chodziło.
ZOBACZ PAMIĘTNY SPOT KRZYSZTOFA KONONOWICZA (2006):