Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Gosiewski na przesłuchaniu w sprawie peronu

0
Podziel się:

Przemysław Gosiewski przyjechał do siedziby Prokuratury Okręgowej w Warszawie,
gdzie będzie przesłuchany ws. budowy peronu przy Centralnej Magistrali Kolejowej na stacji PKP we Włoszczowej.

Gosiewski na przesłuchaniu w sprawie peronu
(PAP/ Tomasz Gzell)

Wicepremier Przemysław Gosiewski przyjechał w południe do siedziby Prokuratury Okręgowej w Warszawie, gdzie będzie przesłuchany ws. budowy peronu przy Centralnej Magistrali Kolejowej na stacji PKP we Włoszczowie (Świętokrzyskie). Śledztwo w tej sprawie, na wniosek posłów PO, prowadzi kielecka prokuratura.

"Powiem wszystko, co wiem o peronie we Włoszczowie. Jestem głęboko przekonany, że wszystkie działania były podejmowane zgodnie z prawem i z interesem ekonomicznym, i cieszę się, że mogę tę wiedzę przekazać prokuraturze" - powiedział dziennikarzom Gosiewski przed wejściem do prokuratury.

Jak podkreślił, przesłuchanie odbywa się w Warszawie, ponieważ wicepremier ma "bardzo bogaty kalendarz zajęć". Gosiewski zaznaczył, że chce wyczerpująco odpowiedzieć na pytania prokuratury.

Pytany przez dziennikarzy, czy budowa peronu we Włoszczowie miała uzasadnienie ekonomiczne, Gosiewski odparł: "Ja nie jestem kolejarzem, ja jestem politykiem, ale z materiałów, które są publicznie prezentowane przez PKP wynika, że ma uzasadnienie ekonomiczne". "Muszę powiedzieć, że cieszę się, iż można spełnić marzenia ludzi, które nosili w sercu od 30 lat"

Rzecznik prokuratury poinformował, że w śledztwie chodzi w szczególności o wyjaśnienie, czy w czasie planowania i realizacji inwestycji nie doszło do działań na szkodę spółek: PKP, PKP Polskie Linie Kolejowe i PKP Intercity.

_ 16 października 2006 r. w 11-tysięcznym miasteczku Włoszczowa zatrzymał się po raz pierwszy od 30 lat ekspres relacji Warszawa - Kraków. Uroczystość zainaugurowania połączenia odbyła się z udziałem ówczesnego ministra w kancelarii premiera Przemysława Gosiewskiego, który był liderem PiS w regionie świętokrzyskim i wspierał ideę budowy peronu. _

Zawiadomienie o przestępstwie złożyła PO uważając, że koszt inwestycji -3,5mln zł wskazuje na to, iż peron przynosić będzie straty.

Według rzecznika prasowego PKP, koszt budowy peronu wyniósł 909 tys. zł, z czego 300 tys. zł wyłożył samorząd miasta. Pozostałe koszty nie były związane z budową przystanku, lecz z modernizacją drogi kolejowej E65, która miała być wykonana w najbliższym czasie, niezależnie od budowy peronu.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)