Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Marek Knitter
|

Korona pojawi się na GPW na początku 2007 r.

0
Podziel się:

Producent świec spółka Korona SA planuje pozyskać poprzez emisję akcji 30-40 mln zł.

Producent świec spółka Korona SA planuje pozyskać poprzez emisję akcji 30-40 mln zł. Prospekt emisyjny ma być gotowy w październiku lub najpóźniej w listopadzie, zapowiedział w środę prezes spółki Krzysztof Jabłoński.

„Wartość całej oferty szacujemy na 30-40 mln zł. Nie wykluczam, że obecni akcjonariusze część akcji będą chcieli sprzedać. Sądzę jednak, że będzie to najwyżej kilka procent” – powiedział podczas konferencji IPO Day na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, Krzysztof Jabłoński.

Obecnie, głównymi akcjonariuszami są dwie firmy niemieckie posiadające po 50 proc. w kapitale spółki.

„Środki pozyskane z emisji akcji zamierzamy przeznaczyć na zwiększenie mocy produkcyjnych i na kapitał obrotowy. Naszym celem jest osiągnięcie 400-500 mln zł przychodów w ciągu 5 lat” – powiedział Jabłoński.

Korona w zakończonym 30 czerwca roku obrotowym zanotowała 131,2 mln zł. Według prezesa spółki zysk netto za ten okres jest badany jeszcze przez audytorów. W roku obrotowym zakończonym 30 czerwca 2005 roku spółka osiągnęła wynik netto na poziomie 11,11 ml zł.

W ubiegłym roku obrotowym spółka przeznaczyła na inwestycje 15,4 mln zł. W bieżącym roku rozliczeniowym 2006/2007 wartość ta ma wzrosnąć do 29,3 mln zł.

92 proc. produkcji spółki skierowana jest na eksport, a jedynie 8 proc. pozostaje w kraju. „Nasz udział w rynku europejskim w segmencie świec zapachowych wynosi 21 proc.. Szacujemy wartość tego rynku na ponad 200 mln euro” – dodał Jabłoński.

Korona, aby uniezależnić swoją produkcję od rosnących cen ropy naftowej na rynkach światowych zdecydowała o opracowaniu i wdrożeniu technologii pozwalającej na korzystanie alternatywnych surowców (oleje roślinne – przyp. autor) w masowej skali produkcji.

„Korzystamy jako jedyni na rynku polskim ze specjalnej kompozycji opracowanej przez nas pod nazwą Biowax. Udział parafiny w naszej produkcji świec znacząco spada i ten trend będzie utrzymany przez kolejne lata” – powiedział prezes.

Ponad 99 proc. produkcji Korony to tzw. _ private label _ przeznaczony dla takich firm jak: Ikea, Duni, Tesco czy Auchan.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)