Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Katowice mają nowe logo promocyjne

0
Podziel się:

Prosty wizerunek katowickiego Spodka, a poniżej nazwa miasta wypisana prostymi dużymi literami - to nowe logo Katowic.

Prosty wizerunek katowickiego Spodka, a poniżej nazwa miasta wypisana prostymi dużymi literami - to nowe logo Katowic, będące elementem przygotowywanej strategii promocyjnej miasta.

Projekt nowego logo Katowic, opracowany przez rybnicką pracownię Fourtka, zaprezentowały podczas środowej konferencji prasowej władze tego miasta.

Jak wyjaśnił szef Fourtki Krzysztof Pietrek, minimalistyczny element graficzny logo składa się z czterech elementów - główny zarys Spodka tworzy niebieska zawinięta strzałka. Charakterystyczna kopuła hali jest niebiesko-zielona, natomiast część podstawy obiektu - żółta.

"Analizowaliśmy każde ujęcie Spodka, chcąc wyciągnąć clou tego obiektu. Ten wizerunek najlepiej przedstawia jego architekturę" - ocenił Pietrek.

Samorządowcom zależało, by logo zachowywało dotychczasową kolorystykę miasta. Według Pietrka, niebieski kolor Spodka - zgodnie z symboliką kolorów - oznacza przestrzenność i powietrze Katowic, a zielone i żółte jego elementy to odpowiednio świeżość, rozwój i życie oraz bogactwo, wiedza i doświadczenie tego miasta.

Nazwa "KATOWICE" może być umieszczona pod symbolem Spodka albo z jego prawej strony; samodzielnie, bądź z dopiskiem ".eu". Prosta, bezszeryfowa czcionka ma symbolizować wielkość miasta, wyszczuplony krój ma oznaczać młodość i ośrodek uniwersytecki, natomiast zielona barwa ma kojarzyć się z licznymi terenami zielonymi, sportem i rekreacją.

Mimo wagi znaczenia przyjętej kolorystyki logo, projektanci zapewnili, że zostało ono przygotowane tak, aby dobrze wyglądało zarówno w wersji kolorowej, ale też monochromatycznej, czyli jednobarwnej.

Prezydent Katowic Piotr Uszok podkreślił, że przy wyborze elementu graficznego samorządowcy nie brali pod uwagę innego symbolu niż Spodek. Uszok wyjaśnił, że w badaniach poprzedzających działania promocyjne Katowic, właśnie ten obiekt był wskazywany jako powszechnie rozpoznawalny.

Władze Katowic przystąpiły niedawno do przygotowywania strategii promocji miasta, która w dłuższej perspektywie ma zmienić jego wizerunek. Zamiast zanieczyszczonego i zdegradowanego centrum przemysłu ciężkiego, Katowice chcą być postrzegane jako nowoczesny, zielony ośrodek usług, nowoczesnych technologii, sportu i edukacji akademickiej.

Mówiąc o symbolice Spodka zawartej w nowym logo, Uszok podkreślił znaczenie położenia hali w ścisłym centrum miasta, które w najbliższych latach ma zostać radykalnie przebudowane. "To pewien symbol patrzenia w przyszłość i znak informujący o miejscu największych przeobrażeń miasta" - tłumaczył.

Katowice miały już w przeszłości logo, choć tylko okazjonalnie - powstało przed dziesięciu laty z okazji 130. rocznicy nadania praw miejskich i nie było wykorzystywane później. Projektant nowego logo został wybrany bez przetargu - ponieważ wartość zamówienia nie przekroczyła 5 tys. zł.

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)