Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

UE chce wprowadzić nowe przepisy dotyczące m.in. telewizyjnych reklam

0
Podziel się:

Ograniczenia związane z przerywaniem
programów reklamami i przepisy dotyczące tzw. telewizji na żądanie
określa nowa unijna dyrektywa "O audiowizualnych usługach
medialnych" (AMSD). Dyskutowano o niej w czwartek w Warszawie
podczas konferencji zorganizowanej przez Krajową Radę Radiofonii i
Telewizji.

Ograniczenia związane z przerywaniem programów reklamami i przepisy dotyczące tzw. telewizji na żądanie określa nowa unijna dyrektywa "O audiowizualnych usługach medialnych" (AMSD). Dyskutowano o niej w czwartek w Warszawie podczas konferencji zorganizowanej przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji.

Dyrektywa ma być przyjęta przez Parlament Europejski pod koniec listopada. Wprowadza ona m.in. definicję audiowizualnej usługi medialnej na żądanie (tzw. telewizji na żądanie) - umożliwiającej wybór audycji oraz czasu jej odbioru z przedstawionej oferty programowej. Dyrektywa określa też definicje telesprzedaży oraz kryptoreklamy.

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski powiedział PAP w czwartek, że nowa dyrektywa jednoznacznie wskazuje na potrzebę regulacji prawnej i kontroli rynku usług audiowizualnych, a co za tym idzie - istnienia takiego ciała jak KRRiT.

"Jeszcze parę lat temu mówiło się o rynku telewizyjnym, dzisiaj mówi się o usługach audiowizualnych - technologia się zmienia. Jest cały szereg nowych kanałów dystrybucji, przez który program do nas dociera. Treść przekazu jest istotna ze względów społecznych, dlatego w całej UE są urzędy, które to kontrolują - u nas jest to KRRiT" - wyjaśnił Kołodziejski.

Według unijnych przepisów stacje telewizyjne będą mogły przerywać filmy (z wyłączeniem seriali i dokumentów) oraz programy informacyjne, reklamami i telesprzedażą, nie częściej niż raz na 30 min. W przypadku audycji dla dzieci emisja reklam będzie możliwa, jeśli program trwa dłużej niż pół godziny. Dyrektywa znosi dzienny limit reklamy, ale czas emisji spotów nie może przekraczać 12 minut w ciągu godziny.

Decyzja o ewentualnym przyzwoleniu na stosowanie kryptoreklamy pozostawiona jest państwom członkowskim UE, przy czym dyrektywa zakazuje jej stosowania jeżeli ma dotyczyć m.in. papierosów i leków dostępnych wyłącznie na receptę. Unijne przepisy nakazują też umieszczenie informacji o kryptoreklamie na początku i na końcu programu.

Po zatwierdzeniu dyrektywy przez Parlament Europejski, państwa UE będą miały dwa lata na wprowadzenie jej w życie. (PAP)

pro/ pz/ jra/

reklama
wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)