Amerykański przemysł motoryzacyjny podsumował ubiegły rok. Trzech producentów z Detroit poinformowało o wzroście zysków i sprzedaży w 2011 roku. Mimo ciągle wysokich cen benzyny, Amerykanie znowu chętnie kupują duże samochody.
Analitycy przewidują, że także 2012 r. będzie dobry dla przemysłu motoryzacyjnego w Stanach Zjednoczonych.
Opublikowany raport głosi, że Ford odnotował w ubiegłym roku wzrost sprzedaży o 11 proc., General Motors - 13 proc., a Chrysler - 26 proc. W sumie ich zeszłoroczna sprzedaż wyniosła 12,8 mln sztuk. W latach 1999-2007, czyli przed nadejściem recesji, sprzedaż _ trójki Detroit _ oceniana była na 16-17 mln aut. Analitycy przewidują, że sprzedaż w tym roku powinna utrzymywać się na poziomie 13,5-14 mln sztuk.
General Motors spodziewa się, że jego zyski za ubiegły rok wzrosną o 26 proc., do 6,1 mld dol. Ford prognozuje profit na poziomie 7 mld, z 6,6 mld osiągniętych przez tego producenta w 2010 r., co było najlepszym wynikiem od 1999 r.
_ - W zakresie zysków i prognoz są to najlepsze dane dotyczące amerykańskich producentów od bardzo długiego czasu _ - ocenił Jesse Toprak z portalu TrueCar.com.
Mimo ciągle wysokich cen benzyny, Amerykanie chętnie kupują duże samochody. W grudniu sprzedaż samochodów z nadwoziem dostawczym lub terenowym wzrosła o 54,8 proc. Sprzedaż pickup trucków, vanów i SUV stanowiła 51,2 procent wszystkich nowych aut nabytych w 2011 roku - wynika z danych firmy Autodata. Zdaniem ekspertów trend ten świadczy o rosnącym zaufaniu konsumentów do amerykańskiej gospodarki.
Amerykański przemysł samochodowy odrabia straty po kryzysie i spłaca rządowe pożyczki. By ratować przed upadkiem krajową branżę motoryzacyjną od 2008 roku rząd USA wsparł producentów ponad 85 mld dol.
Czytaj więcej o sprzedaży aut | |
---|---|
Rośnie sprzedaż samochodów w USA To kolejny optymistyczny sygnał wychodzenia gospodarki na prostą po kryzysie i recesji. | |
Amerykanie zaskoczyli. Kupowali na potęgę Sezon zakupów kończy się wynikami lepszymi od przewidywanych. | |
Ich stać na Porsche. Szturmują salony Do 2018 roku niemiecki producent samochodów sportowych zamierza osiągnąć roczną sprzedaż rzędu 200 tys. aut. |