Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Handlowy chce zwiększyć udziały w detalu i kartach kredytowych

0
Podziel się:

Citibank Handlowy, do 2009 roku, chce podwoić udział w rynku detalicznym do 12-13 proc. i osiągnąć 40 proc. rynku kart kredytowych - poinformował w czwartek na konferencji prasowej wiceprezes banku Philip King.

"Chcemy podwoić udział w rynku detalicznym do około 12-13 proc., pod względem przychodów, do 2009 roku" - powiedział King.

Dodał, że w 2005 roku bank prognozuje około 20-proc. wzrost przychodów w sektorze detalicznym. W pierwszym kwartale 2005 roku przychody z tego sektora wyniosły 180 mln zł. Wcześniej bank nie podawał przychodów z podziałem na segmenty.

Citibank Handlowy zamierza też rosnąć na rynku kart kredytowych.

"Naszym zamiarem jest osiągnięcie 40 proc. rynku kart kredytowych. Planujemy osiągnąć ten udział do 2009 roku"- powiedział wiceprezes.

Obecnie udział banku w rynku kart kredytowych wynosi 27 proc. Na koniec I kwartału 2005 roku portfel kart kredytowych obsługiwanych przez Citibank Handlowy osiągnął liczbę 535.000.

Wzrost w sektorze detalicznym, bank chce osiągnąć m.in. przez rozwijanie oferty oraz silne kanały dystrybucji.

Bank będzie pracował np. nad produktami długoterminowego oszczędzania i rozszerzeniem oferty dla klientów o średnich dochodach.

Obecnie sieć Citibanku Handlowego, która będzie rozbudowywana, to łącznie 173 odziały.

King nie chciał komentować możliwości fuzji Pekao i BPH, ale według niego plany banku nie są z tego powodu zagrożone, choć cały czas przygląda się on konkurencji.

"Wiemy, że rynek będzie rósł. Będziemy wprowadzać innowacyjne produkty i rozwijać kanały sprzedaży. Wierzę, że będziemy nadal rosnąć" - powiedział.

Strategię dla rynku polskiego bank chce realizować głównie przez wzrost organiczny, jednak King nie wyklucza sięgania po inne możliwości.

"Jesteśmy zainteresowani akwizycjami jeśli przyczynią się do naszego wzrostu w Polsce, oczywiście obok wzrostu organicznego" - powiedział.

wiadomości
banki
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)