Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

KNF przyjrzy się bankowym reklamom

0
Podziel się:

Po przejęciu nadzoru nad bankami, Komisja Nadzoru Finansowego zamierza jak najszybciej zająć się reklamami usług bankowych

KNF przyjrzy się bankowym reklamom

Idą gorsze czasy dla bankowców. Po przejęciu nadzoru nad bankami, Komisja Nadzoru Finansowego zamierza jak najszybciej zająć się reklamami usług bankowych - dowiedziała się "Gazeta Wyborcza".

Niezadowoleni klienci banków zyskają więc nowy, potężny oręż w walce o swoje prawa.

Katarzyna Biela z biura relacji zewnętrznych Komisji Nadzoru Finansowego deklaruje, że KNF na pewno nie będzie uchylał się od rozpatrywania skarg klientów. Co więcej, Biela zapewnia, że nowy nadzorca bankowy jak najszybciej zajmie się również emitowanymi w mediach bankowymi reklamami. Bankowcy mogą się więc spodziewać nie lada kłopotów, bo KNF już w ubiegłym roku poszedł na reklamową wojnę z funduszami inwestycyjnymi.

"Gazeta Wyborcza" dodaje, że nowemu bankowemu nadzorcy na odsiecz idzie też ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, która weszła w życie kilkanaście dni temu. Dostosowała polskie prawo do unijnego i dziś każdy klient banku, który czuje się wprowadzony w błąd przez reklamę, może iść do sądu. I to bank musi udowodnić, że jego reklama nie wprowadziła w błąd.

"Tyle, że procesy sądowe są czasochłonne, mogą też słono kosztować. Dlatego należy się spodziewać, że to KNF bardziej da się bankom we znaki, niż ustawa o nieuczciwych praktykach rynkowych" - czytamy w "Gazecie Wyborczej".

ZOBACZ TAKŻE:

reklama
pieniądze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)