Bank PKO BP SA chce zwiększyć liczbę klientów platformy internetowej do 2,0 mln na koniec 2006 roku z 1,1 mln obecnie, powiedział Jacek Obłękowski, członek zarządu PKO BP.
„Chcemy podwoić tę wielkość, żeby na koniec przyszłego roku było to 2 mln klientów” – powiedział Obłękowski podczas konferencji prasowej.
„Jeśli w 30-40% będą to nowi klienci, to będzie można powiedzieć, że jest to sukces biznesowy” – dodał.
Członek zarządu szacuje, że z obecnych klientów PKO BP, których jest 5,4 mln, ok. 65% stanowi potencjalną grupę platformy internetowej.
Obłękowski powiedział, że w ostatnim kwartale tego roku w ramach konta PKO Inteligo będzie wprowadzona usługa „Płacę z PKO BP”, usługi doładowujące karty telefoniczne, a także umożliwiające podgląd rejestrów w ramach konta w Otwartym Funduszu Emerytalnym Bankowy.
PKO BP uruchomiło w listopadzie zeszłego roku usługę PKO Inteligo umożliwiającą posiadaczom tradycyjnych rachunków obsługę przez internet.
Obecnie z bankowości elektronicznej korzysta 1,11 mln klientów, z czego 470 tys. to posiadacze wirtualnego konta Inteligo, natomiast 660 tys. to klienci PKO BP.
„Oznacza to, że usługą tą objęto 11% posiadaczy rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych i aż 24% posiadaczy rachunków Partner z sektora małych i średnich przedsiębiorstw” – powiedział Obłękowski.
Jak poinformował bank, przeciętny klient PKO BP loguje się do swojego rachunku 8-9 razy miesięcznie i wykonuje w tym czasie 3-4 operacje.
Jak podała poniedziałkowa „Rzeczpospolita”, obecnie z bankowości internetowej korzysta w Polsce ok. 4,6 mln osób, co oznacza wzrost o 84% r/r.