Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Usługa assistance. Niemal każdy klient banku ma do niej prawo

0
Podziel się:

Dwie trzecie bankowych klientów nie wie czy w ogóle ma takie usługi. Wielu natomiast je posiada.

Usługa assistance. Niemal każdy klient banku ma do niej prawo
(18percentgrey/Dreamstime)

Niemal każdy bank oferuje usługę assistance, dzięki czemu klient może za darmo skorzystać z pomocy hydraulika, elektryka, czy holowania samochodu. Wie o tym jednak tylko co trzeci Polak.

Assistance to dodatkowe ubezpieczenie gwarantujące pomoc w nagłych wypadkach. W zależności od rodzaju assistance w grę wchodzi pomoc przy usuwaniu awarii w domu, związanych z samochodem, w trakcie podróży czy też nagłych kłopotów zdrowotnych.

- _ Właściwie nie ma banku, który nie oferuje usług assistance. Jednak świadomość o możliwości korzystania z pomocy w codziennych życiowych kłopotach, właśnie dzięki dołączanym do finansowych produktów usługom assistance jest znikoma _ – zwraca uwagę Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance, jednej z trzech firm dostarczających tego typu usługi w Polsce obok Europ Assistance i Inter Partner Assistance.

Jak wynika z badań Mondial Assistance, dwie trzecie bankowych klientów nie wie czy w ogóle ma takie usługi, w przypadku klientów firm ubezpieczeniowych niepewnych było jedynie 16 proc. ankietowanych. Odsetek niezorientowanych w tym roku jeszcze znacząco wzrósł. W 2012 r. połowa klientów banków odpowiadała, że bardzo chętnie skorzystałaby z darmowej pomocy fachowców, ale nie wie czy posiadane produkty bankowe dają im taką możliwość. Jednocześnie 66 proc. badanych uważa, że dobrze jest mieć taką opcję przy produktach finansowych.

Co dwunasty klient sięga po assistance, głównie mężczyźni

Niska świadomość dostępu do assistance sprawia, że słabo wypadają również statystyki ich wykorzystania. Z dodatkowych ubezpieczeń oferowanych przez różnego rodzaju firmy skorzystało blisko 1,3 mln Polaków (o ok. 300 tys. więcej osób niż rok wcześniej). To 8 proc. spośród wszystkich korzystających z różnego rodzaju usług ubezpieczeniowo-finansowych.

Po usługi assistance najchętniej sięgają osoby między 30 a 49 rokiem życia, z wykształceniem wyższym, mieszkające w dużych miastach liczących 200 tysięcy i więcej mieszkańców, pracujące na stanowiskach kierowniczych, właściciele firm, pracownicy wysoko wykwalifikowani. Głównie są to mężczyźni.

Bankom nie zależy na popularności assistance

Posiadacze usług assistance dołączanych do produktów finansowych często o nich zapominają lub nie są na ich temat informowani. - _ Swego czasu wystarczyła kampania reklamowa usług assistance przeprowadzona przez jeden z banków i już zaobserwowaliśmy sześciokrotny wzrost wykorzystania pomocy _– mówi prezes Mondial Assistance.

Czytaj więcej [ ( http://static1.money.pl/i/h/4/m79364.jpg ) ] (http://www.money.pl/banki/wiadomosci/artykul/zastrzezenie;karty;ma;byc;prostsze,163,0,1237155.html) *Zastrzeżenie karty ma być prostsze * Po wprowadzeniu nowego systemu klienci, którzy chcą zastrzec swoją kartę, będą mieli do dyspozycji trzy kanały: telefoniczny, za pośrednictwem sms oraz przez internet. Zainwestuj w assistance Mimo, że zimy tak długo u nas nie było, to jednak ostatnie odczyty z termometrów zewnętrznych oraz... Banki jednak nie są zainteresowane popularyzacją usług assistance na dużą skalę, bo rosnące wykorzystanie pomocy podwyższa ceny zakupu pakietów assistance. Robią to więc rzadko, głównie przy okazji kampanii reklamowych, które mają przyciągnąć nowych klientów lub gdy podwyższają ceny za korzystanie z konta czy karty, uzasadniając podwyżki dodatkowymi profitami dla klienta w postaci usług assistance. Klienci powinni
więc sami sprawdzać w banku czy do konta, karty, lub do innych produktów dołączone są pakiety assistance.

Najpopularniejsze: holowanie auta i wizyta hydraulika

Jak wynika ze statystyk Mondiala, w 2012 roku klienci najczęściej korzystali z pomocy dla samochodu. Przede wszystkim prosili o holowanie auta (47 proc.), naprawę pojazdu na miejscu (20 proc.) oraz zapewnienie samochodu zastępczego (8 proc.). Na drugim miejscu znajdował się assistance domowy. Najczęściej klienci banków korzystali z wizyty hydraulika. Trzecią pozycję zajęła pomoc medyczna, głównie organizacja wizyty lekarskiej.

Sama informacja o posiadaniu assistance może nie być wystarczająca. Aby umiejętnie korzystać z usług assistance należy przeczytać Ogólne Warunki Ubezpieczenia i sprawdzić jak rozbudowany pakiet otrzymaliśmy. Naprawiane sprzęty nie mogą być starsze niż siedem lat, wiek komputera nie może przekroczyć pięciu lat, samochodu dziesięciu. Tu ważne jest również, by posiadacz ubezpieczenia był właścicielem pojazdu do którego wzywana jest pomoc.

Ograniczenia pomocy assistance

W przypadku pomocy dla samochodu warto sprawdzić, do jakiego warsztatu odbywa się holowanie i ile godzin naprawy pojazdu obejmuje ubezpieczenie. Holowanie odbywa się najczęściej do najbliższego ASO, a bezpłatna naprawa może trwać maksymalnie godzinę. Niewysokie limity finansowe dotyczą też ubezpieczeń medycznych.

Samo posiadanie konta nie zawsze jednak wystarcza, by móc skorzystać z bezpłatnej pomocy. Nierzadko konieczne jest zapewnienie wpływów na konto w odpowiedniej wysokości lub określonych obrotów na karcie.

Czytaj więcej w Money.pl
Zastrzeżenie karty ma być prostsze Po wprowadzeniu nowego systemu klienci, którzy chcą zastrzec swoją kartę, będą mieli do dyspozycji trzy kanały: telefoniczny, za pośrednictwem sms oraz przez internet.
Wiadomo, kiedy będzie łatwiej o kredyt w bankach Komisja Nadzoru Finansowego pod koniec lutego zmieniła rekomendację T. Ma to ułatwić dostęp do kredytów.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Open Finance
KOMENTARZE
(0)