Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wyniki Idea Banku rosną. Jak reagują inwestorzy?

0
Podziel się:

Zobacz szczegóły najnowszego raportu.

Jarosław Augustyniak, prezes Idea Banku
Jarosław Augustyniak, prezes Idea Banku (Idea Bank)

Idea Bank zarabia coraz więcej na prowizjach i opłatach. Po sześciu miesiącach tego roku zysk netto banku przekroczył 181 mln zł. To prawie trzykrotnie więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Idea Bank w pierwszym półroczu zarobił na czysto 181,1 mln zł wobec 65 mln zł przed rokiem. Do tak dużego wzrostu zysku przyczynił się zdecydowany wzrost przychodów z tytułu prowizji i opłat. Rok do roku wynik w tej kategorii zwiększył się o 76 proc. do 240 mln zł. Bez zmian, na poziomie 147 mln zł, utrzymał się wynik z tytułu odsetek.

Zysk osiągnięty po pierwszym półroczu stanowi trzy czwarte zysku wypracowanego w całym ubiegłym roku. Wszystko wskazuje więc na to, że w 2015 roku będzie kontynuowana dobra passa banku.

źródło: Money.pl

W pierwszym półroczu 2015 roku grupa dążyła do umocnienia swojej pozycji na rynku kierując swoją ofertę produktową przede wszystkim do klientów z segmentu mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, a w szczególności do osób prowadzących działalność gospodarczą.

Saldo kredytowe w ramach całej grupy Idea Banku na koniec czerwca wyniosło 7,98 mld zł z 5,09 mld zł rok wcześniej. O 3 mld zł do 10,87 mld zł wzrosło też saldo depozytowe.

Inwestorzy na najnowsze dane nie zareagowali zbyt emocjonalnie. Kurs akcji banku po 30 minutach handlu rośnie o 0,75 proc. Jeden walor kosztuje 25,69 zł. Od początku czerwca cena akcji oscyluje w granicach 25-26 zł.

Notowania Idea Banku od debiutu na GPW

Idea Bank powstał na bazie przejętego przez Getin Holding GMAC Banku jesienią 2010 roku. Początkowo bank funkcjonował wyłącznie w Internecie. W lipcu 2011 roku otwarto pierwsze oddziały stacjonarne, głównie w największych polskich miastach. Idea Bank zadebiutował na rynku głównym GPW w kwietniu 2015 roku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)