Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Jak deweloperzy próbują walczyć o klienta po wygaszeniu RnS?

0
Podziel się:

Deweloperzy walczą o każdego klienta, stosując coraz ciekawszą paletę zachęt, bonusów i rabatów. Czego konkretnie możemy się spodziewać?

Jak deweloperzy próbują walczyć o klienta po wygaszeniu RnS?
(Bartosz Krupa/East News)

W związku z zakończeniem programu „Rodzina na Swoim” oraz przesunięciem terminu wejścia w życie programu „Mieszkanie dla Młodych” część klientów wstrzymuje się z zakupem mieszkania. Deweloperzy muszą się ponadto zmierzyć z ochłodzeniem na rynku kredytów hipotecznych dla klientów indywidualnych oraz z koniecznością bieżącej spłaty już zaciągniętych kredytów.

Nie dziwi więc fakt, że deweloperzy walczą o każdego klienta, stosując coraz ciekawszą paletę zachęt, bonusów i rabatów, które mają przekonać nabywcę, że akurat ich inwestycja jest warta uwagi. Czego konkretnie możemy się spodziewać?

Obserwując mniejszą niż jeszcze kilkanaście miesięcy temu skłonność banków do kredytowania zakupu nieruchomości, kilku deweloperów przygotowało swój autorski program finansowania zakupu mieszkań. Firmy deweloperskie niejako starają się wchodzić w rolę banku – udzielają pożyczek, którymi klienci mogą sfinansować zakup nieruchomości znajdujących się w ich ofercie. Na rynku można się również spotkać z ofertami, w ramach których klient może wypróbować mieszkanie przed jego ewentualnym zakupem. Możliwość zamieszkania w lokalu ma przekonać potencjalnego nabywcę, że właśnie ta nieruchomość spełnia jego oczekiwania. Rozliczni deweloperzy przygotowali także własne, autorskie programy różnego rodzaju dopłat, które wzorem Rodziny na Swoim, mają przez określony czas wspierać klientów w spłacie rat zaciągniętego kredytu hipotecznego. Dopłaty jakie w ramach takich programów wypłacają deweloperzy to zazwyczaj substytut rabatu, jaki klient może uzyskać u konkurencyjnych firm deweloperskich. Inwestorzy rynku pierwotnego nie
zapominają również o już sprawdzonych sposobach na ostateczne przekonanie klienta do skorzystania z ich oferty mieszkaniowej. Wśród takich zachęt wyróżnić można: miejsce postojowe/parkingowe gratis do mieszkania, sfinansowanie przez dewelopera zakupu urządzeń AGD lub ufundowanie klientowi nabycia mebli do zabudowy kuchni.

Trzeba także wspomnieć o różnego rodzaju akcjach promocyjnych np. targowych (dostępnych tylko podczas trwania targów mieszkaniowych w danym mieście) czy też specjalnych ofertach dedykowanych dla pierwszych lub ostatnich klientów, którzy zdecydują się na zakup nieruchomości w ramach danej inwestycji. Warto także odnotować przybierający na sile trend, który ma na celu zapewnienie przez dewelopera jak największej, ilościowo i wartościowo, liczby rabatów dla klientów u podmiotów zewnętrznych. Chodzi o to, by klient danego dewelopera poprzez kupienie mieszkania zyskiwał całą gamę korzyści rabatowych u partnerów, z którymi porozumiała się firma. W tym obszarze ważnym graczem jest jeden z ogólnopolskich programów rabatowych, do którego przystępuje coraz więcej firm deweloperskich, zyskując w ten sposób dostęp do zniżek dla swoich klientów.

Walka o klienta ma miejsce także na polu samej oferty – coraz liczniejsze grono deweloperów współpracuje z firmami zewnętrznymi, oferując swoim klientom możliwość wykończenia mieszkania pod klucz. Ta usługa, która kiedyś stanowiła wyróżnik liderów branży, w dobie tak ogromnej konkurencji powoli staje się standardem.

Rok 2013 z pewnością będzie stanowił czas ogromnej konkurencji wśród deweloperów, którzy wszelkimi możliwymi sposobami będą starali się pozyskać Klientów na zakup mieszkań lub domów w ramach realizowanych inwestycji. Presja na firmy z tej branży przełoży się na innowacyjne, niekonwencjonalne pomysły. Korzyści z takiego stanu rzeczy będą odnosić nabywcy nowych nieruchomości, którzy dzięki aktualnej sytuacji na rynku będą mogli mniejszym kosztem stać się właścicielami własnego „M”.

eurobank
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Eurobank
KOMENTARZE
(0)