Forum Forum emerytalneZUS

renta z ZUS (śmierć rodzica), student, do kiedy? jak przedłużyć?

renta z ZUS (śmierć rodzica), student, do kiedy? jak przedłużyć?

marekm1738 / 178.36.61.* / 2013-03-23 12:20
Witam,

Jestem studentem V rok studiów (ostatni rok, w czerwcu planowo powinienem obronić pracę magisterską).

Pobieram rentę po zmarłym rodzicu, ponieważ jestem studentem. Renta co do zasady należy mi się
a. jak się uczę (a studiuję)
b. do ukończenia 25 roku życia (kończę w październiku).
c. do 26 roku życia jeżeli będzie to mój ostatni rok studiów (niestety nie będzie bo planowo skończę naukę przed ukończeniem 25 roku życia)

Mam kilka pytań. Głównie chodzi mi o to, co zrobić aby skorzystać z opcji "c". Czyli cieszyć się rentą rok dłużej do ukończenia 26 roku życia.

Proszę o poradę. O to opcje, które rozważam, ale niestety mam za mało wiedzy na ten temat.

1. Rozpoczęcie studiów podyplomowych trwających rok. Wtedy jest to mój pierwszy i ostatni rok studiów. Czy na tej podstawie ZUS przedłuży mi wypłatę renty?
2. Przedłużenie okresu obrony pracy magisterskiej? Czy zachowam status studenta przedłużając okres obrony? I czy na tej podstawie ZUS przedłuży wypłatę renty? Czy status studenta stracę uzyskując absolutorium?
3. Czy jakimś cudem ZUS przedłuży mi świadczenie jeżeli zacznę studia dwuletnie?
4. Czy są jakakolwiek inna opcja, która pomoże mi w przedłużeniu okresu pobierania świadczenia z ZUS.

Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Wyświetlaj:
makla / 84.10.219.* / 2016-11-29 16:04
Witam. Jestem studentka 1 roku- studia magisterskie. Wlasnie wstrzymano mi rente po zmarlym tacie, poniewaz 25 pazdziernika ukonczylam 25 lat i stad moje pytanie czy jest chociaz cien nadziei, ze renta moze mi zostac przedluzona jeszcze chociaz na rok ? Wiem ze nie jest to moj ostatni rok nauki ale przedostatni i nie wiem czy w ogole jest sens skladac jakiekolwiek podanie w tej sprawie. Z góry dziekuje
wiwan / 2016-11-29 17:53