Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Jest prospekt. Spółka chce około 50 milionów

0
Podziel się:

Grupa logistyczna OT Logistics planuje pozyskać około 50 mln zł poprzez emisję nowych akcji w ramach oferty publicznej. W ofercie część posiadanych akcji planują sprzedać również dotychczasowi akcjonariusze spółki.

Jest prospekt. Spółka chce około 50 milionów
(domin_domin/iStockphoto)

Grupa logistyczna OT Logistics planuje pozyskać około 50 mln zł poprzez emisję nowych akcji w ramach oferty publicznej. W ofercie część posiadanych akcji planują sprzedać również dotychczasowi akcjonariusze spółki - podała spółka w prospekcie emisyjnym.

Opublikowany we wtorek prospekt dotyczy oferty publicznej od 150.000 do 250.000 akcji nowej emisji oferowanych przez spółkę, oraz do 204.426 akcji oferowanych przez dotychczasowych głównych akcjonariuszy.

I Fundusz Mistal, obecnie główny akcjonariusz OT Logistics, zamierza sprzedać w ofercie do 44.718 akcji spółki. NPN II S.a.r.l., drugi akcjonariusz spółki, zamierza natomiast sprzedać do 159.708 posiadanych akcji OT Logistics. Przed ofertą publiczną fundusz Mistal posiada 75 proc. akcji spółki, a pozostałe 25 proc. jest w posiadaniu NPN II S.a.r.l.

OT Logistics zamierza przeznaczyć środki z emisji nowych akcji na inwestycje w portach morskich. Priorytetowym celem inwestycyjnym grupy jest zakup Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia (BTDG) w porcie drobnicowym w Trójmieście. Na ten cel spółka chce przeznaczyć 40-60 mln zł, które to środki mają pochodzić z emisji akcji oraz obligacji. Obecnie OT Logistics jest w gronie trzech podmiotów zaproszonych do procesu prywatyzacji spółki, którego zakończenie spodziewane jest na początku 2014 roku.

W przypadku braku możliwości realizacji inwestycji w terminal w Gdyni OT Logistics zamierza przeznaczyć środki z emisji akcji na zakup do DB Schenker Rail Polska Portu Drobnicowego w Szczecinie. W przypadku zakupu BTDG inwestycja w szczeciński port ma zostać sfinansowana długiem.

W trzeciej kolejności celem inwestycyjnym OT Logistics jest Port Masowy w Trójmieście, na który spółka może wydać łącznie do 50 mln zł w ciągu trzech lat. W przypadku finalizacji poprzednich wymienionych w prospekcie inwestycji, również ten zakup ma być finansowany długiem.

OT Logistics, dawniej Odratrans, to grupa transportowa skupiona wokół obszarów logistyki, transportu śródlądowego i spedycji.

W 2012 roku spółka wypracowana 25,4 mln zł zysku netto, 40,2 mln zł zysku operacyjnego oraz 466,8 mln zł przychodów. Rok wcześniej zysk netto spółki wyniósł 27,7 mln zł, zysk operacyjny 48,3 mln zł a przychody 442,2 mln zł. Spółka podała, że wyniki za 2011 rok były podwyższone przez zdarzenia jednorazowe, głównie przeszacowanie wartości nieruchomości.

W strukturze przychodów grupy w 2012 roku największy, prawie 42-proc. udział miały usługi transportowe. Drugim największym źródłem przychodów była spedycja, która odpowiadała za 40,7 proc. sprzedaży, a trzecim usługi portowe, z 11,3-proc. udziałem.

Polityka dywidendowa OT Logistics zakłada dzielenie się zyskiem z akcjonariuszami, jednak poziom wypłat w kolejnych latach będzie zależny od sytuacji finansowej oraz planowanych inwestycji.

Na koniec 2012 roku zadłużenie netto grupy wyniosło 117,3 mln zł, a wskaźnik długu netto do zysku EBITDA osiągnął wartość 1,77 wobec 1,57 rok wcześniej.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)