Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rusza budowa księgi popytu na akcje Multimedia Polska

0
Podziel się:

Akcjonariusze spółki oferują 49,2 procent akcji spółki w ofercie publicznej.

Rusza budowa księgi popytu na akcje Multimedia Polska
(Bartosz Krupa/East News)

Akcjonariusze spółki Multimedia Polska chcą sprzedać w ramach oferty publicznej do 45,16 mln akcji spółki, czyli 49,2 proc. kapitału. Cenę maksymalną akcji ustalono na 21 zł. Budowa księgi popytu potrwa od 15 maja do 28 maja. Inwestorzy instytucjonalni będą mogli składać zapisy od 29 maja do 2 czerwca - podała spółka w prospekcie.

Spółka planuje, że w przypadku powodzenia oferty debiut na GPW może odbyć się 11 czerwca.

W ramach oferty akcjonariusze sprzedający zaoferują do 45.157.646 akcji spółki, stanowiących 49,21 proc. wszystkich akcji, w tym M2 Investments oferuje do 20.388.551 akcji, Tri Media Holdings oferuje do 24.044.339 akcji, Dunaville Trading oferuje do 474.756 akcji i Collegium Anetta Kolasińska i Wspólnicy oferuje do 250.000 akcji.

Przed ofertą M2 Investments posiada akcje dające 51,93 proc. w kapitale spółki. Udział Tri Media Holdings wynosi 46,49 proc.

Akcjonariusze sprzedający akcje w ofercie zobowiązali się w prospekcie do niesprzedawania kolejnych akcji w okresie 180 dni od daty pierwszego notowania akcji spółki na GPW.

Oferującym jest UniCredit CAIB. Globalnym koordynatorem i współprowadzącym księgę popytu jest UBS Investment Bank. Współmenedżerem oferty jest ponadto Raiffeisen Centrobank.

Multimedia Polska jest operatorem kablowym, który dostarcza usługi telewizji, internetu i telefonii na krajowym rynku. Na koniec pierwszego kwartału Multimedia Polska dostarczała swoim klientom 1,56 mln usług.

Grupa Multimedia Polska wypracowała w I kwartale 2014 r. 175,7 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 0,7 proc. w porównaniu do I kwartału 2013 r. Skorygowana EBITDA wyniosła w tym czasie 91,4 mln zł, czyli o 0,3 proc. więcej niż w I kwartale 2013 r.

Za rok 2013 spółka zamierza wypłacić akcjonariuszom dywidendę w kwocie 70,7 mln zł, czyli 100 proc. zysku netto za ten okres. Intencją spółki jest, aby Zwyczajne Walne Zgromadzenie odbyło się po przeprowadzeniu oferty, tak by prawo do dywidendy za 2013 rok przysługiwało akcjonariuszom spółki, którzy będą posiadali akcje po przeprowadzeniu oferty.

Zarząd podał w prospekcie, że w kolejnych latach również będzie rekomendował przeznaczania całego zysku spółki lub grupy (w zależności od tego, która wartość będzie niższa) na dywidendę.

W prospekcie dodano, że zgodnie z dokumentacją dotyczącą finansowania spółki, za dozwoloną wypłatę dywidendy uznaje się dywidendę w przypadku, gdy m.in. 50 proc. zysku przeznaczone zostanie przez Tri Media Holdings na umorzenie wyemitowanych przez ten podmiot i nabytych przez Multimedia obligacji.

Strategia Multimedia Polska koncentruje się wokół wprowadzenia nowych usług w segmencie telewizji cyfrowej lub internetu, jak również zwiększaniu szybkości i jakości usług.

Grupa chce też rozwijać usługi MVNO, które traktuje jako ważny element wspierający pakiety głosowe. W styczniu 2014 r. grupa wprowadziła do oferty usługi wirtualnej sieci komórkowej MVNO na podstawie umowy z Polkomtelem.

Multimedia chcą również rozwijać nowe produkty. W kwietniu 2014 r. do oferty weszły usługi związane ze sprzedażą detaliczną energii elektrycznej. Ponadto grupa rozważa wprowadzenie usług monitoringu domowego, sprzedaży ubezpieczenia mieszkania i sprzętu (przy czym niektóre usługi ubezpieczenia sprzętu już są świadczone), oraz innych usług finansowych.

Multimedia stawiają też na pakietyzacją usług, która ma pozwolić na wzrost liczby świadczonych usług, przychodu na abonenta oraz jego lojalizację.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)