Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania

LAB Informacja o przychodach ze sprzedaży netto we wrześniu 2023 roku

W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 10/2016 z dnia 16 maja 2016 roku, informującego o rozpoczęciu comiesięcznego raportowania wartości przychodów ze sprzedaży, Emitent przekazuje dane za wrzesień 2023 roku.
We wrześniu 2023 roku Emitent odnotował przychody ze sprzedaży netto: • jednostkowe 12.573 tys. zł, co stanowi spadek o 8% w stosunku do września 2022 roku, kiedy to wyniosły one 13.696 tys. zł; • skonsolidowane 15.063 tys. zł, co stanowi wzrost o 4% w stosunku do września 2022 roku, kiedy to wyniosły one 14.551 tys. zł. W okresie styczeń-wrzesień 2023 roku narastająco, Emitent odnotował przychody ze sprzedaży netto: • jednostkowe 106.360 tys. zł, co stanowi spadek o 2% w stosunku do okresu styczeń-wrzesień 2022 roku, kiedy to wyniosły one 108.428 tys. zł; • skonsolidowane 117.764 tys. zł, co stanowi spadek o 2% w stosunku do okresu styczeń-wrzesień 2022 roku, kiedy to wyniosły one 119.620 tys. zł. W związku ze zbyciem 1 grudnia 2022 roku wszystkich posiadanych udziałów w Cover Art Sp. z o.o., w przychodach za wrzesień 2023 roku Grupa Labo Print nie konsolidowała już przychodów ze sprzedaży Cover Art Sp. z o.o. (szczegóły podano w raporcie bieżącym nr 35/2022). Przychody Cover Art Sp. z o.o. podlegające konsolidacji we wrześniu 2022 roku wyniosły 298 tys. zł, a w okresie styczeń-wrzesień 2022 roku 2.644 tys. zł. Ponadto, we wrześniu 2023 roku jeden z podmiotów zależnych odnotował nietypowy przychód jednorazowy w wysokości 1.750 tys. zł. Po wyłączeniu ww. kwot z przychodów skonsolidowanych: • spadek przychodów skonsolidowanych we wrześniu 2023 wyniósłby 7%; • spadek przychodów skonsolidowanych w okresie styczeń-wrzesień 2023 wyniósłby 1%. We wrześniu 2023 roku, wobec września 2022 roku, uległy ponownemu znaczącemu obniżeniu przychody ze sprzedaży w segmencie standów i opakowań, z przyczyn tożsamych jak w okresach poprzednich, tj. głównie ze względu na utrzymujące się niskie ceny surowca, odpowiadającego za około połowę kosztów produkcji, oraz dalsze ograniczenie popytu na opakowania tekturowe. Przychody w segmencie druku cyfrowego (po wyłączeniu nietypowego przychodu jednorazowego o wartości 1.750 tys. zł) odnotowały spadek trzeci miesiąc z kolei ze względu na kurs złotego wobec euro wyższy niż we wrześniu 2022 oraz spadek popytu. Przychody segmentu etykiet odnotowały wzrost na poziomie zbliżonym do średniej w roku 2023. Kurs EUR/PLN na koniec września 2023 był o blisko 5% niższy niż na koniec września 2022. Osoby reprezentujące Spółkę: Krzysztof Fryc – Prezes Zarządu Wiesław Niedzielski – Wiceprezes Zarządu

Inne komunikaty