Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
PZU: strona spółki
27.03.2024, 21:31

PZU Zmiany w składzie Zarządu PZU SA

Zarząd Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń Spółki Akcyjnej („PZU SA”, „Spółka”) informuje, że w dniu 27 marca 2024 roku Rada Nadzorcza Spółki powołała w skład Zarządu PZU SA następujące osoby:
• Pana Artura Olecha, powierzając mu funkcję Prezesa Zarządu Spółki pod warunkiem uzyskania zgody Komisji Nadzoru Finansowego; do czasu uzyskania zgody, o której mowa powyżej, powierza się Panu Arturowi Olechowi pełnienie obowiązków Prezesa Zarządu w zakresie dopuszczalnym przez stosowne przepisy. • Pana Bartosza Grześkowiaka, powierzając mu funkcję Członka Zarządu Spółki, • Panią Elżbietę Häuser – Schöneich, powierzając jej funkcję Członka Zarządu Spółki, • Pana Jana Zimowicza, powierzając mu funkcję Członka Zarządu Spółki. Uchwały weszły w życie z chwilą podjęcia. Wszystkie powołania następują od dnia 12 kwietnia 2024 r. na okres wspólnej kadencji, obejmującej trzy pełne lata obrotowe 2023-2025. Życiorysy nowo powołanych członków Zarządu PZU SA: Pan Artur Olech Od ponad 30 lat jest managerem związanym z branżą finansową i ubezpieczeniową. Absolwent Wydziału Prawa na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wydziału Finansów i Bankowości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył także studia na Wirtschaftsuniversität Wien. Uczestniczył w licznych szkoleniach dla najwyższej kadry zarządzającej, w tym Harvard Business School, Kellogg School of Management oraz Chicago GSB (Booth School of Business). Współtwórca Fintech-ów. Ekspert w dziedzinie zarządzania procesami biznesowymi. Wieloletni prezes Zarządu instytucji finansowych. Obecnie, od maja 2020 roku jest współzałożycielem i CEO Trasti – insurtecha i ubezpieczyciela cyfrowego stworzonego w JV z Triglav DD oraz Swiss Re. Związany z rynkiem ubezpieczeniowym m.in. zarówno w domenie prywatnej, jak i publicznej. Swoją drogę zawodową rozpoczął już podczas studiów w roku 1993, najpierw jako współpracownik fundacji naukowej Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych (CASE), gdzie pracował między innymi nad projektem dla Banku Światowego. Następnie objął stanowisko analityka w firmie consultingowej PIM, zajmując się analizami finansowymi w procesach prywatyzacji branży farmaceutycznej w Polsce. Podczas studiów na Wirtschaftsuniversität Wien w 1995 roku po raz pierwszy zetknął się z rynkiem ubezpieczeniowym w międzynarodowym środowisku. Program ten przewidywał praktyki i spotkania w oddziałach największych europejskich firm działających w Wiedniu. Wiele lat związany z Grupą Generali, przechodząc przez wszystkie szczeble kariery oraz różne obszary odpowiedzialności, rozpoczynając od stanowiska menedżera, poprzez dyrektora departamentu, członka zarządu, wiceprezesa, aż do otrzymania propozycji objęcia stanowiska Prezesa Grupy w Polsce w roku 2010. W tym okresie przeszedł liczne specjalistyczne szkolenia oraz jako pierwszy Polak odbył program dla najwyższej kadry zarządzającej Value of Knowladge w ramach międzynarodowych struktur Grupy Genarali. Podczas jego prezesury w Polsce, polskie spółki Generali dwukrotnie, w latach 2012 i 2013 zostały nagrodzone w grupie za wyniki finansowe oraz wzrost wartości biznesu. W latach 2010-2014 pełnił funkcję lidera wielonarodowego, wielokulturowego i zdywersyfikowanego zarządu Grupy Generali w Polsce. W roku 2014 trafił do domeny publicznej i spółek z udziałem Skarbu Państwa. Zarząd Grupy Poczta Polska zaprosił go do współpracy, by wykorzystując doświadczenie i wiedzę fachową stworzył i poprowadził Ubezpieczenia Pocztowe. W ciągu zaledwie 4 miesięcy od założenia i uzyskania licencji spółka życiowa Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie rozpoczęła działalność operacyjną. Równocześnie jego zespół przeprowadził reorganizację działalności spółki majątkowej – Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych, zmieniając jej strukturę i modernizując w kierunku modelu biznesowego multibrandowego. W 2016 r. wraz z zespołem managerów założył swoją pierwszą spółkę na rynku fintecha – hiPRO sp. z o.o. Firma łączy procesy bankowe z ubezpieczeniowymi, optymalizując procesy finasowania składek ubezpieczeniowych poprzez integrację profesjonalnych instytucji pożyczkowych i banków z ekosystemami sprzedażowymi ubezpieczycieli i multiagentów, a także oferując narzędzia bezpośrednio indywidualnym agentom i klientom. W roku 2020 założył w Polsce wraz z innymi managerami sektora bankowego i ubezpieczeniowego tzw. „ubezpieczyciela cyfrowego” – spółkę HPI GMA sp. z o.o. Na bazie swobody świadczenia usług (Freedom of Service) i licencji Triglav, spółka HPI GMA sp. z o.o. – działając pod marką Trasti, rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych, głównie przez kanały cyfrowe. Zasiada w kilku radach nadzorczych w polskich instytucjach finansowych i funduszach emerytalnych, pełniąc funkcję niezależnego członka w spółkach sektora publicznego oraz giełdowych. W latach 2017-2018 pełnił rolę członka Rady nadzorczej w spółce Mabion S.A., innowacyjnego producenta leków. W roku 2016 dołączył do Rady nadzorczej Ciech SA, gdzie do dzisiaj pełni funkcję Przewodniczącego Komitetu Audytu. W ostatnich latach aktywnie uczestniczył w prestiżowych radach naukowych i programowych na polskim rynku finansowym. W latach 2014-2023 był członkiem rad programowych FinTech Congress i Big Data Congress, będących jednymi z największych dorocznych konferencji sektora fintech, oraz pełnił funkcję Przewodniczącego Rady Programowej Insurance Forum, największej komercyjnej konferencji rynku ubezpieczeniowego. W marcu 2023 roku został zaproszony do Rady Programowej EKF Ubezpieczenia, konferencji organizowanej w ramach prestiżowego przedsięwzięcia Europejskiego Kongresu Finansowego. Pełni funkcję członka kapituły Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń, która przyznaje doroczne nagrody dla najlepszych banków oraz firm ubezpieczeniowych. Zgodnie z oświadczeniem złożonym przez Pana Artura Olecha, po powołaniu do Zarządu PZU SA nie będzie prowadził działalności konkurencyjnej wobec Spółki, jak również nie będzie uczestniczył w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu konkurencyjnej spółki kapitałowej lub członek organu jakiejkolwiek konkurencyjnej osoby prawnej, jak również nie jest wpisany do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych prowadzonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 roku o Krajowym Rejestrze Sądowym. Pan Bartosz Grześkowiak Absolwent Akademii Rolniczej, Wydziału Rolniczego w Poznaniu oraz licznych kursów i szkoleń z zakresu ubezpieczeń, zarządzania, finansów i sprzedaży. W 2003 r. ukończył roczne studia podyplomowe w zakresie inwestycji kapitałowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu na Wydziale Finansów i Bankowości. Ukończył również AMP Advanced Management Program zatwierdzony przez IESE University of Navarra. Od początku swojej kariery zawodowej związany z rynkiem ubezpieczeń w segmencie ubezpieczeń korporacyjnych – od 2005 r. w UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. przez kilka lat pełnił funkcje menadżerskie, aby ostatecznie w 2008 r. zająć stanowisko Dyrektora Departamentu Sprzedaży (Kanał Brokerski). Od 2011 r. zajmował stanowisko Dyrektora Zarządzającego w Towarzystwie Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A., gdzie odpowiadał za kierowanie Departamentem Ubezpieczeń Korporacyjnych i brał czynny udział w budowaniu i realizacji strategii firmy. W 2018 r. dołączył do Grupy MAK jako Wiceprezes spółek: MAK ubezpieczenia, STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi oraz brokera reasekuracyjnego MAK Re. Następnie w maju 2019 r. objął funkcję Prezesa Zarządu MAK International Sp. z o.o. Posiada zdany egzamin brokerski (2018 r.). Zgodnie z oświadczeniem złożonym przez Pana Bartosza Grześkowiaka nie prowadzi on działalności konkurencyjnej wobec Spółki, jak również nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu konkurencyjnej spółki kapitałowej lub członek organu jakiejkolwiek konkurencyjnej osoby prawnej, jak również nie jest wpisany do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych prowadzonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 roku o Krajowym Rejestrze Sądowym. Pani Elżbieta Häuser – Schöneich Blisko trzydziestoletnie doświadczenie w budowaniu strategii, zarządzania, sprzedaży i marketingu, transformacji i cyfryzacji zdobywała w międzynarodowych instytucjach głównie z branży ubezpieczeniowej i telekomunikacyjnej. Współtwórczyni rynku ubezpieczeń „direct” w Polsce. W latach 2002-2005 członek zarządu Link4 S.A. odpowiedzialna za rozwój biznesu, sprzedaż i marketing firmy. W latach 2005-2008 dyrektor marketingu i produktu Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie ING Nationale-Nederlanden S.A. W latach 2008-2015 wiceprezes zarządu Aviva TUO S.A., zarządzająca sprzedażą direct i marketingiem grupy. Członek rady nadzorczej Aviva TFI. W latach 2015-2017 członek zarządu T-Mobile Polska S.A. odpowiedzialna za rynek klientów detalicznych. W latach 2019-2020 członek zarządu PZU SA oraz PZU Życie SA odpowiedzialna za strategię dystrybucji, zarządzanie sprzedażą na rynku klientów detalicznych, CRM oraz transformację cyfrową. Współzałożycielka startupu Cleanstock z obszaru clean-tech, wyróżnionego w 2023 r. nagrodą Ministra Rozwoju i Technologii. Od 2021 r. niezależny członek rad nadzorczych spółek notowanych na GPW. Współautorka publikacji Świtowego Forum Ekonomicznego Davos 2020 pt. „Building a More Resilient and Sustainable World; An action plan for insurance and asset management industry”. W roku 2010 odznaczona przez PIU za zasługi dla ubezpieczeń. Zaangażowana w działalność Koalicji „Prezesi – wolontariusze 2011”. W 2023 r. wyróżniona w rankingu magazynu Forbes „50 po 50”. Członek SNCRN. Od 2023 r. Konsul Honorowy St. Lucia w Polsce. Absolwentka KUL, SGH oraz programów w zakresie zarządzania w UCLan, INSEAD, CEDEP, Kellogg School of Management, LSE, LBS oraz Stanford University. Zgodnie z oświadczeniem złożonym przez Panią Elżbietę Häuser – Schöneich nie prowadzi ona działalności konkurencyjnej wobec Spółki, jak również nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu konkurencyjnej spółki kapitałowej lub członek organu jakiejkolwiek konkurencyjnej osoby prawnej, jak również nie jest wpisana do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych prowadzonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 roku o Krajowym Rejestrze Sądowym. Pan Jan Zimowicz Menedżer z blisko piętnastoletnim stażem w rolach członka zarządu lub na stanowiskach kierowniczych w czołowych towarzystwach ubezpieczeniowych oraz bankach należących do międzynarodowych grup kapitałowych, takich jak Aegon, Nationale-Nederlanden i Credit Agricole. Specjalizuje się w obszarach zarządzania sprzedażą i marketingiem, rozwoju produktów ubezpieczeniowych, komunikacji wewnętrznej i PR. Ma liczne doświadczenia we wdrażaniu systemów IT, tworzeniu strategii oraz prowadzeniu procesów przejęć. W pracy zawodowej łączy wszechstronną edukację i umiejętności z różnych branż: finansowej, technologicznej i konsultingowej zdobyte w czołowych globalnych organizacjach. Autor wielu publikacji w branżowych mediach i wielokrotny uczestnik paneli dyskusyjnych oraz członek Rady Programowej Insurance Forum. Posiada szeroką ekspercką wiedzę i doświadczenie w zakresie zasad funkcjonowania rynku ubezpieczeniowego, przepisów prawa i wytycznych nadzorczych. Jako wieloletni przedstawiciel Aegon przy PIU jest stałym uczestnikiem Komisji ds. Ubezpieczeń na Życie w PIU oraz posiada szerokie doświadczenie we współpracy z Urzędem Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Za swój wkład w rozwój rynku ubezpieczeniowego i dialog z UKNF wyróżniony nagrodą PIU w 2020 r. Posiada dyplom Executive MBA z wyróżnieniem wydany przez Szkołę Biznesu Politechniki Warszawskiej wspólnie z HEC Paris, London Business School, NHH Norwegian School of Wconomics. Ponadto jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej oraz Politechniki Warszawskiej. Zaangażowany od kilku lat w aktywne wspieranie największej w Polsce inicjatywy wspierającej transplantacje i świadome dawstwo organów – „Bieg po nowe życie”. Zgodnie z oświadczeniem złożonym przez Pana Jana Zimowicza, po powołaniu do Zarządu PZU SA nie będzie prowadził działalności konkurencyjnej wobec Spółki, jak również nie będzie uczestniczył w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu konkurencyjnej spółki kapitałowej lub członek organu jakiejkolwiek konkurencyjnej osoby prawnej, jak również nie jest wpisany do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych prowadzonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 roku o Krajowym Rejestrze Sądowym. Podstawa prawna: § 5 pkt 5 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim.

Inne komunikaty