Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Koronawirus. Przez kryzys CCC straciło 1 mld złotych wpływu

1
Podziel się:

Choć Grupa CCC zakończyła drugi kwartał 2020 roku z przychodami w wysokości blisko 1,3 mld złotych, to jednak były one niższe o 21 proc. niż rok wcześniej. Przedstawiciele spółki tłumaczą to pandemią koronawirusa, która zarazem przyspieszyła plany firmy do uruchomienia handlu w internecie.

Grupa CCC wskazuje, jak trwający koronawirusowy kryzys wpłynął na jej wyniki.
Grupa CCC wskazuje, jak trwający koronawirusowy kryzys wpłynął na jej wyniki. (Getty Images, NurPhoto)

- Zamknięcie sklepów na 7 tygodni oraz głębokie tąpnięcie na poziomie odwiedzalności sklepów skutkowało utratą przez firmę ok. 1 mld zł wpływów - mówi w komentarzu do wyników Grupy za drugi kwartał Marcin Czyczerski, prezes CCC. Jego wypowiedź cytuje portal WNP.pl, który też opracował wyniki firmy.

Wynika z nich, że skonsolidowany zysk brutto ze sprzedaży spadł o 26 proc. do poziomu 620 złotych. Natomiast w drugim kwartale CCC odnotowała spadek marży brutto na sprzedaży o 3,2 p.p.

Kryzys wywołany przez trwającą pandemię koronawirusa zachęcił grupę do zwiększenia aktywności w internecie. CCC postawiło w dobie tzw. lockdownu na rozwój e-commerce.

Zobacz także: Zobacz też: Bezrobocie w Polsce. Ile osób naprawdę straciło pracę?

- W obliczu pandemii przyspieszyliśmy tempo rozwoju e-commerce. Dziś jesteśmy jednym z najsilniejszych graczy w kanale online z unikalnym modelem sprzedaży omnichannel. Mamy około 60 różnych platform do sprzedaży w sieci, w tym także aplikacji mobilnych. Platforma CCC.eu istnieje dopiero rok, a ma na koncie już ponad 1,5 mln zrealizowanych zamówień. Wciąż dużo pracy przed nami, ale jesteśmy na dobrej drodze - mówi Marcin Czyczerski.

Prezes CCC tłumaczy również, że Grupa na "zamrożenie" gospodarki zareagowała szybko. Ocenił też, że firma przeprowadziła emisję akcji "z sukcesem" i pozyskała w ten sposób ponad 0,5 mld złotych. Jest też jednocześnie przygotowana na ponowne uruchomienie handlu stacjonarnego.

Koszty CCC natomiast sięgnęły poziomu 585 mln złotych, co oznacza spadek o 17 proc. rok do roku. Wpływ na to miało ograniczenie kosztów sprzedaży, wynagrodzeń, logistyki, usług obcych i marketingu. Ponadto spółka wprowadziła program oszczędnościowy - podaje WNP.pl. Portal dodaje, że wyniki EBIT i EBITDA grupy wyniosły odpowiednio 34 i 187 mln złotych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(1)
nbv
4 lata temu
a co tam jest w tym ccc,ja tam nie lubie kupowac ja kozaki z wojasa,albo z ochnika skorzane kupie w cenie tych plastikow co tam sa jak sa rabaty i tak 250zlotego do 260zl.to jak w cc te plastiki kosztuja to ja mam skorzane,czy torba z ochnika,szmaciana za 30zlotego,i chodzisz az,zedrzesz,bede tutaj plastikow nakupuje i mnie po miesiacu rozklei sie raz wzielam tansz ebuty patzre wyszlam tylko paski sie poobrywaly w ciagu jednego dnia,sie nie nadawaly do uzytku,od nowosci 1 dzien tylko na moich nogach byly,wystarczyl jeden spacer,drugi raz kupilam taniej puszki sie mnie poobrywaly przy butach wiecej sie nie skusze na ta tandete bo i tak wyrzuce